دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با مدیرعامل خانه تئاتر مطرح شد:

تامین اجتماعی به پیشکسوت تئاتر خدمات نمی‌دهد/ می‌گویند جعفر والی زنده نیست!

باوجود این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندانی چون جعفر والی (نمایشی و سینما) و جمشید مشایخی و... را در 16 مهر 1394 به عنوان هنرمندان پیشکسوت معرفی کرده است، اما به گفته مدیر خانه تئاتر، بیمه تامین اجتماعی حیات جعفر والی را زیر سوال برده است و بر همین اساس حاضر به ارائه خدمات درمانی به این هنرمند پیشکسوت نیست.
کد خبر : 136876

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در شرایطی که جعفر والی با 83 سال سن در سال جاری برای سومین بار راهی بیمارستان شده است، بیمه تامین اجتماعی حاضر نیست به این هنرمند پیشکسوت که از بیماری قلبی رنج می‌برد، خدماتی ارائه کند.


بر اساس تماس‌های مکرر و پاسخگو نبودن مدیر مرکز هنرهای نمایشی نسبت به اقدامات انجام شده می‌توان نتیجه‌ گرفت که تاکنون پیگیری‌های مسئولان هنری هیچ نتیجه‌ای نداشته است.


اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر درباره متوقف شدن خدمات درمانی سازمان بازنشستگی گفت: «این اتفاق مسئله‌ای بسیار عجیب است؛ چراکه تامین اجتماعی بیمه کسی را که در قید حیات است متوفی ‌دانسته و حاضر نیست خدمات درمانی به این هنرمند پیشکسوت ارائه کند.»


مدیرعامل خانه تئاتر ضمن ابراز تعجب از چنین رویداد، بیان کرد: «کلیه امور مربوط به بیمه تکمیلی جعفر والی در حضور وی از سوی خانه تئاتر انجام شده است و مسأله پیش‌آمده برای ما هم جای تعجب دارد.»


در حالی که اصغر همت مدعی است مسأله‌ای که برای جعفر والی روی داده در حال رفع شدن است، عابدی که از سوی خانه تئاتر پرونده درمانی جعفر والی را پیگیری می‌کند می‌گوید: «تاکنون هیچ کاری انجام نشده است و ما نیز منتظر هستیم تا مرکز هنرهای نمایشی این موضوع را از وزارت‌خانه پیگیری کند.»


وی تصریح کرد: «ساعتی قبل مهدی شفیعی تماس گرفت و پیگیری خود نسبت به این مسئله را اطلاع داد.»


عابدی در ادامه سخنانش بیان کرد:‌«ظاهراً دفترچه درمانی جعفر والی تمدید نشده است و بیمه حاضر به ارائه خدمات به وی نشده است. این مسأله به بیمه تکمیلی وی مربوط نمی‌شود؛ بلکه مشکل از بیمه تامین اجتماعی است که حاضر نیست دفترچه این هنرمند را تمدید کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته