دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1394 - 15:00

بشار اسد: عربستان میراثی همچون «سر بریدن» در سوریه برجای گذاشت

رئیس‌جمهوری سوریه سربریدن انسان‌ها را میراث عربستان سعودی دانست و گفت که سیاست‌ سعودی‌ها در حمایت از تروریسم به خودشان باز خواهد گشت.
کد خبر : 13685

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه سوئدی «اکسپرس» گفت: عربستان در دهه 90 از تروریست‌ها در افغانستان، پاکستان و الجزایر حمایت کرد و اکنون از آنان در سوریه، لیبی و یمن پشتیبانی می‌کند.


وی سربریدن انسان‌ها را میراث عربستان سعودی دانست و افزود: عربستان به دلیل استفاده از مواضع تجزیه‌طلبانه و طایفه‌ای خودش را ویران خواهد کرد.


«بشار اسد» نبرد در سوریه را بر اساس اولویت‌ها دانست و تأکید کرد که «رقه» یکی از شهرهای اصلی است که از تروریست‌ها بازپس گرفته می‌شود.


رئیس‌جمهوری سوریه با رد ادعای دخالت ایران و حزب‌الله در امور این کشور گفت: ایران هیچ‌گاه به‌دنبال کنترل سوریه نبوده است و کمک این کشور به سوریه، بدین معنا نیست که بر مردم این کشور کنترل دارد.


«بشار اسد» درباره نحوه فعالیت حزب‌الله در سوریه گفت: همه گروه‌ها تحت فرماندهی ارتش ما فعالیت می‌کنند و هیچ گروهی به صورت جداگانه در حال نبرد نیست و یا تصمیم‌های خاص و شخصی نمی‌گیرد. همه نبردها تحت فرماندهی ارتش سوریه انجام می‌شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


رئیس‌جمهوری سوریه با بیان اینکه مشکل اصلی این کشور چندان پیچیده نیست، اظهار کرد: راه‌حل آشکار است ولی به دلیل دخالت‌های خارجی این امر پیچیده شده است.


وی افزود: هنگامی که دخالت‌های خارجی متوقف شود، اعزام تروریست‌ها از ترکیه با حمایت عربستان، قطر و شخص «اردوغان» پایان یابد، ارسال سلاح و پول برای تروریست‌ها قطع شود و غرب به پشتیبانی از تروریست‌ها تحت هر عنوانی پایان دهد، می‌توان مشکل سوریه را ظرف چند ماه حل کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته