دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1394 - 11:41
وادی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد

شرکت کارگروه‌های پژوهشی واحد سروستان در پروژه‌های تحقیقاتی نفت، گاز و محیط‌زیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان، شرکت کارگروه‌های پژوهشی این واحد دانشگاهی در پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه‌های نفت، گاز و محیط زیست شهرستان را از جمله برنامه‌های سال جاری این دانشگاه برشمرد.
کد خبر : 13684

دکتر مهدی وادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، در خصوص مهمترین دستاوردهای این واحد دانشگاهی در حوزه های مختلف در سال گذشه اظهار کرد: در حوزه اداری و مالی مهمترین دستاورد این واحد، پایان یافتن بدهی های بانکی با استفاده از طرح اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری بود که توانستیم دراین واحد اجرایی کرده و با صرفه‌جویی و کاهش هزینه های زائد ثمرات خوبی بدست آوریم که نشان آن اینکه این دانشگاه جزء دانشگاه های پویا و فعال بوده و در میان دانشگاه های آزاد اسلامی استان فارس رتبه برتر واحد سودآور را کسب کرده است.


وی استقبال و اسکان نزدیک به 100 نفر از همکاران دانشگاهی از واحدهای دیگر در نوروز امسال را از دیگر فعالیت های این حوزه دانست و افزود:در طول سال 93 نزدیک به 500 فقره وام داخلی و صندوق رفاه به مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون ریال به دانشجویان اختصاص یافته است؛ مبلغ سه میلیارد ریال به 30 نفر از اعضای هیات علمی و کارکنان وام های ضروری، پس انداز، ودیعه و خرید مسکن پرداخت شده است.20 نفر نیز برای دریافت وام ششصد میلیون ریالی به بانک ملی معرفی شده اند.








در حوزه آموزش و دانشجویی تهیه برنامه مدون برای افزایش سطح کیفی آموزش دانشجویان در نظر بود که این برنامه از سوی اساتید این واحد دانشگاهی به انجام رسید و در سال 1394 اجرای آن آغاز خواهد شد

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ادامه داد: در زمینه پژوهش و فناوری راه اندازی شورای راهبردی برنامه ریزی و تشکیل جلسات آن به طور مرتب از دستاوردهای خوب این حوزه بود. همچنین برگزاری دو همایش منطقه ای با عنوان نقش مدیریت در تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همایش مدیریت بحران – محیط زیست و آب، تالیف 2 کتاب به زبان انگلیسی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه و چاپ توسط انتشارت بین المللی آمازون، کسب رتبه برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد در میان واحد های دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دستاوردهای دیگر این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری بوده است.


وادی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و دانشجویی تهیه برنامه مدون برای افزایش سطح کیفی آموزش دانشجویان در نظر بود که این برنامه از سوی اساتید این واحد دانشگاهی به انجام رسید و در سال 1394 اجرای آن آغاز خواهد شد.تصویب ایجاد دو دانشکده در زمینه های شیمی و علوم پایه نیز از مهمترین دستاوردهای دیگر این واحد دانشگاهی در سال گذشه بود.


رئیس واحد سروستان، قهرمانی تیم فوتسال کارکنان واحد در مسابقات فوتسال کارکنان ادارات شهرستان سروستان همراه با میزبانی این مسابقات، میزبانی مطلوب و رضایت بخش مسابقات فوتسال دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان فارس، کسب مقام های دوم و سوم انفرادی در مسابقات کاراته دانشجویان دانشگاه های آزاد استان فارس را از جمله افتخارت دیگر این دانشگاه در سال 93 برشمرد.


مهمترین برنامه‌های واحد سروستان در سال جاری


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در پاسخ به این سوال که مهمترین برنامه شما در سال جاری در این واحد دانشگاهی چیست، به آنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان به عنوان بزرگترین مجتمع علمی و فرهنگی شهرستان سروستان دارای پتانسل بالا و موقعیت ممتازی است که باعث شده پله های ترقی و پیشرفت را خیلی سریع طی کرده و جایگاه والایی در سطح استان فارس پیدا کند و این به خاطر وجود بسترهای لازم در تمام زمینه ها در این واحد دانشگاهی است.








مجوز ارتقای واحد سروستان از متوسط به بزرگ از سوی هیات امناء استان فارس صادر شده است

وی وجود اساتید مجرب، کارکنان دلسوز و فضاهای آموزشی، مذهبی، رفاهی و ورزشی مطلوب و استاندارد و از همه مهمتر وجود ده ها کارگاه و آزمایشگاه با پیشرفته ترین تجهیزات روز در علوم مختلف را از دلایل این مدعا دانست و افزود: با این وجود بخاطر تغییر سیر پذیرش دانشجو از کارشناسی به کارشناسی ارشد و دکتری مهمترین عامل بقای واحدهای دانشگاهی افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی است که به همین دلیل این واحد دانشگاهی پس از استقرار نخستین رشته کارشناسی ارشد در زمینه علوم و صنایع غذایی با برنامه ریزی و با توجه به امکانات خود درخواست 6 رشته دیگر در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع کارشناسی در زمینه های مختلف را ارائه داده که تصویب اولیه آن انجام شده است. همچنین این واحد دانشگاهی پیگیر راه اندازی یک رشته در مقطع دکتری تخصصی است.



وادی ابراز امیدواری کرد با حمایت های ریاست عالی دانشگاه و معاونان وی روند تصویب نهایی این رشته ها تسریع یابد که قطعا این امر روند توسعه و پیشرفت این واحد دانشگاهی را تسریع می بخشد و آن را به جایگاه واقعی خود می رساند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان کیفی سازی و اهمیت دادن به بالابردن سطح آموزش دانشجویان را از برنامه های دیگر این واحد در سال جاری برشمرد و به آنا گفت: قطعا یکی دیگر از عوامل بقای واحدهای دانشگاهی رفتن به سوی کیفی سازی است که همواره مورد توجه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی نیز بوده است به همین دلیل ما با برنامه ریزی دقیق راه را برای رسیدن به این هدف هموار کرده ایم و دانشجویان و اساتید نیز استقبال شایان توجهی از این برنامه کرده اند.


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از دریافت مجوز ارتقای این واحد از متوسط به بزرگ از سوی هیات امناء استان فارس خبر داد و ابراز امیدواری کرد این حق مسلم واحد به زودی محقق شود.








با توجه به اینکه سروستان تنها شهرستان نفت‌خیز استان فارس است این دانشگاه آمادگی خود را برای انجام پروژه های تحقیقاتی در این زمینه به مسئولان امر انعکاس داده است که این کار می تواند زمینه دستیابی به درآمدزایی بیشتر برای دانشگاه و کاهش اتکا به شهریه های دانشجویی را به دنبال داشته باشد

وی با توجه به تحول در حوزه پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی گفت: 15 کارگروه با توجه به پتانسل های دانشگاه و ظرفیت شهرستان در حوزه پژوهش باز تعریف شده که یکی از مهمترین وظایف این کارگروه ها ایجاد زیرساخت های لازم برای تشکیل شرکت های دانش بنیان است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان، گفت: با توجه به اینکه سروستان تنها شهرستان نفت خیز استان فارس است این دانشگاه آمادگی خود را برای انجام پروژه های تحقیقاتی در این زمینه به مسئولان امر انعکاس داده است که این کار می تواند زمینه دستیابی به درآمدزایی بیشتر برای دانشگاه و کاهش اتکا به شهریه های دانشجویی را به دنبال داشته باشد.


وی با اشاره به وجود رشته کارشناسی تغذیه در این واحد دانشگاهی گفت:این رشته یکی از رشته های روز و مورد نیازکشور است که بازار اشتغال فارغ التحصیلان آن فراهم است و در جنوب کشور تقریبا فقط در این واحد پذیرش دانشجو دارد و این بهترین فرصت برای علاقه مندان به این رشته است تا بتوانند در این رشته تحصیل نمایند.


وادی اهمیت به مسائل فرهنگی و رفاهی دانشجویان همانند گذشت،در کنار سایر موضوعات را از جمله اولویت های دیگر این واحد در سال جاری عنوان کرد و گفت: اعتلای فرهنگ اساس کار در تربیت است و ما با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی راه را جهت تربیت و تهذیب دانشجویان درکنارآموزش و تعلیم آنان هموار می کنیم.همچنین تاکید بر افزایش بهره وری ،کاهش بوروکراسی و افزایش سرعت اداری امور دانشجویان در ادامه همین مسیر است.


وی با توجه به ارتباط نزدیک این دانشگاه با مسئولان سروستان از جمله امام جمعه و فرماندار و ... گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا تجارب اساتید مجرب خود را در بخش های تحقیقاتی شهرستان و اتاق فکر مسئولان برای حل مسائل شهری در اختیار آنان قرار دهد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان، فرهنگ بالا و علم دوستی مردم سروستان را یادآور شد و با تاکید بر اینکه همدلی و انسجام رمز پایداری و پیشرفت است ابراز امیدواری کرد این واحد دانشگاهی با همکاری مسئولان عالی دانشگاه و شهرستان به جایگاه واقعی خود در میان دانشگاه های منطقه یک دانشگاه ازاد آسلامی دست یابد.


وادی با تشکر از ریاست عالی و معاونان دانشگاه ابراز امیدواری کرد با حمایت این عزیزان و با توجه به اینکه این واحد دانشگاهی پتانسیل و ظرفیت لازم را داراست، رشته های کارشناسی ارشد این واحد دانشگاهی هر چه زودتر به تصویب برسد که این امر باعث پشتگرمی اساتید و کارکنان این دانشگاه و مردم بزرگوار سروستان است که نقش بی بدیلی در تاسیس و راه اندازی این واحد علمی داشته اند و پویایی این دانشگاه جزء امید ها و آرزوهای آنها است.








واحد سروستان آمادگی دارد تا تجارب اساتید مجرب خود را در بخش های تحقیقاتی شهرستان و اتاق فکر مسئولان برای حل مسائل شهری در اختیار آنان قرار دهد. دانشگاه ها در رسیدن به اهداف شعار سال و توسعه و پیشرفت کشور می توانند بسیار موثر عمل کنند

این مسئول با تقدیر از خبرگزاری آنا در انتشار مطلوب اخبار واحدهای دانشگاهی و با توجه به نامگذاری مدبرانه و حکیمانه سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: تمامی پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف با توجه به اصل وحدت و انسجام ملی محقق شده که همواره مورد تاکید امام راحل (ره)و مقام معظم رهبری بوده است.وی ابراز امیدواری کرد با پیروی دولت و ملت از این درایت رهبری، شاهد پیشرفت روز افزون میهن اسلامی در تمامی عرصه ها باشیم.


وادی با توجه به تاثیرگذاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در فرهنگ سازی امور اساسی در کشور افزود:دانشگاه ها در رسیدن به اهداف شعار سال و توسعه و پیشرفت کشور می توانند بسیار موثر عمل کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان با اشاره به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که با تدبیر آیت الله هاشمی رفسنجانی و تایید امام راحل عظیم الشان(ره)انجام شد، به آنا گفت: درخت تناور دانشگاه آزاد اسلامی علی رغم مخالفت های ابتدایی امروز چنان بارور شده است که ریشه های آن در جای جای میهن اسلامی دیده می شود.


وی مدیریت دکتر میرزاده بر دانشگاه آزاد اسلامی را دارای نگاه همه جانبه دانست و افزود: ریاست عالی دانشگاه در تمامی زمینه های آموزشی،پژوهشی و بویژه فرهنگی بر پیشرفت و توسعه تاکید دارند که این مدیریت باعث شده است از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی یاد شود.


* گفت‌وگو: مهدی رجبی سروستانی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته