دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1395 - 12:13
در جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی:

سرفصل‌های دوره کارشناسی تاریخ جهان تصویب شد/حجت‌الاسلام محمدیان: لزوم توجه به معاش فارغ‌التحصیلان علوم انسانی

جلسه 126 شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.
کد خبر : 136783

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه برنامه درسی و سرفصل‌های رشته تاریخ جهان در مقطع کارشناسی بررسی و گزارش کارگروه مربوطه درباره این درس ارائه شد.


در این گزارش به نیازسنجی و نگاه به الزامات راه‌اندازی این رشته‌ها، مطابقت سرفصل‌ها و برنامه‌‌ها با اصول تحول و ارتقای علوم انسانی تاکید شد.


بررسی دقیق دلایل و علل تفکیک رشته‌‌ها در مقطع کارشناسی، تعریف فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان رشته تاریخ، ایجاد ارتباط بین برنامه درسی و گسترش آن درس، توجه به آمایش آموزش عالی در گزینش دانشجو، بازنگری در برخی از سرفصل‌ها و دروس و در نظر گرفتن ارتباط با سایر رشته‌های علوم انسانی از مهمترین نظرات اعضای شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی بعد از ارائه این گزارش بود.


پس از بحث و بررسی اعضا، کلیات سرفصل‌های رشته تاریخ جهان در مقطع کارشناسی تصویب و با رأی اعضای شورا، دکتر غفور خوئینی به عضویت کارگروه مطالعات زنان و خانواده انتخاب شد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این جلسه گفت: «باید دانشجوی تاریخ، پژوهشگر و دارای نگاه اجتهادی به ابعاد تاریخ باشد.»


او گفت: «کل تاریخ اسلام یا تاریخ جهان و یا تاریخ ایران اصلا در قالب واحدهای درسی دانشگاهی نمی‌گنجد و باید به‌جای آموختن محفوظات به دانشجوی تاریخ، روحیه تحقیق و پژوهش در او پرورش داده شود.»


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: «در کنار این موارد باید مسئله معاش فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی هم مورد توجه قرار گیرد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته