دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1395 - 11:50

نامه ۱۵۰ نماینده برای برخورد با خاطیان لغو سخنرانی علی مطهری+متن

۱۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خواستار برخورد با خاطیان در ماجرای لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد شدند.
کد خبر : 136772

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس از نامه نمایندگان درباره ممانعت از سخنرانی نائب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی در مشهد مقدس خبر داد و گفت که نمایندگان در این نامه خواستار برخورد سریع و ‌قاطع با خاطیان و جلوگیری از تکرار اعمال قانون و تاکید بر اجرای دقیق قانون شدند.


متن نامه به این شرح است:


«خبر ممانعت از سخنرانی جناب آقای مطهری نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی در یک اجتماع قانونی موجب تعجب و تأمل گردید. علیرغم تصریح اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصول 3، 9، 20، 22، 23، 27، 84 و 156 بر ضرورت حفظ آزادی‌های مشروع و تحقق حاکمیت قانون و تأمین امنیت در برگزاری مراسم و اجتماعات قانونی و آزادی بیان و با توجه به صدور مجوز قانونی، ممانعت از برگزاری مراسم در مباینت آشکار با اصول قانون اساسی و موجب تحدید حدود حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی است و حیثیت و اعتبار نظام مقدس جمهوری اسلامی را که بر حفظ حقوق شهروندی و ایجاد امنیت قضایی و اعمال حقوق سیاسی و اجتماعی مردم پای می‌فشرد را دچار آسیب جدی نمود. متأسفانه اینگونه حوادث در برخی استان‌ها به یک رویه تبدیل شده و به جای اینکه دادستان به عنوان یک عضو موثر شورای تأمین استان با اقتدار، امنیت جلسه سخنرانی را تأمین و تضمین نماید و در مقام پاسداشت حقوق اساسی ملت بر اجرای قانون اصرار کند، خود عامل نقض قانون می‌شود.


علیهذا اینجانبان امضاکنندگان این نامه به عنوان نمایندگان ملت شریف ایران از روسای سه قوه تقاضای برخورد سریع و قاطع با خاطیان و جلوگیری از تکرار اینگونه حرکات و رفتارهای خلاف عرف و خلاف قانون را داشته و بر اجرای دقیق قانون و حفظ حقوق اساسی ملت تأکید می‌کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته