دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حسین‌ نمازی در گفت‌وگو با آنا اعلام کرد

موسیقی «آپاندیس» در آلمان ساخته شد/ همنشینی پیانو و سازهای ایرانی

حسین نمازی کارگردان فیلم «آپاندیس» که اولین تجربه سینمایی خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کرده است، از ساخته شدن موسیقی این فیلم در کشور آلمان خبر داد.
کد خبر : 136765

حسین نمازی، کارگردان فیلم سینمایی «آپاندیس» که فرم حضور اولین تجربه سینمایی خود را در جشنواره فیلم فجر پر کرده است، درمورد موسیقی فیلمش به آنا گفت: «عوامل فیلم «آپاندیس» چهره‌های معروفی نیستند و سعی کرده‌ام از آدم‌های ناشناس اما کاربلد استفاده کنم. برای موسیقی فیلم هم دنبال موزیسینی کم‌نام‌ونشان بودم تا دو قطعه برای فیلم بسازد که یکی مربوط به میانه و دیگری مربوط به تیتراژ پایانی «آپاندیس» است.»


نمازی فیلم‌اولی که گفته می‌شود فیلمش می‌تواند یکی از پدیده‌های این جشنواره باشد، درمورد آشنایی با پیام آزادی، موزیسین این فیلم گفت: «با موزیسین‌های زیادی صحبت کردم و ایده‌هایم را درمیان گذاشتم. پس از مدتی با پیام آزادی آشنا شدم: موزیسینی که در دورتمند آلمان زندگی می‌کند و پیش از این تجربه ساخت موسیقی برای فیلم کوتاه و بازی‌های کامپیوتری را داشته است.»


او در ادامه گفت: «تنها راه ارتباطی ما گفت‌وگوهای اینترنتی بود و پس از چندین تماس و مطرح کردن ایده‌هایم؛ قطعه‌ای را با پیانو اجرا کرد که دقیقا همان تصوری بود که من از موسیقی «آپاندیس» داشتم. موسیقی پیام آزادی به ذهنیت من بسیار نزدیک بود؛ طوری که انگار ذهن‌خوانی کرده بود. نسخه‌ای از «آپاندیس» را برایش فرستادم و 7 قطعه برای فیلم ساخت. من فقط دو قطعه موسیقی برای فیلم در نظر داشتم اما این قطعه‌ها طوری روی فیلم نشسته بودند که به این نتیجه رسیدم قطعه‌ها را نگه دارم. قطعه‌های کوتاهی که در لحظاتی درست روی فیلم قرار گرفته‌ و در انتها به هم می‌پیوندند و قطعه تیتراژ پایانی را شکل می‌دهند. قطعه‌هایی که برای ساخت‌شان از پیانو، سه‌تار، ویولون‌سل و کمانچه استفاده شده است.»


کارگردان «آپاندیس» درمورد موسیقی فیلم گفت: «زیاد با موسیقیِ فیلم موافق نیستم و معتقدم باید از صدا استفاده کرد. مطمئنم پیام آزادی با موسیقی این فیلم و اولین تجربه سینمایی خود، در جشنواره فجر دیده خواهد شد.»


نمازی در انتهای گفته‌هایش به آخرین فرصت اعلام شده برای ارسال فیلم‌ها به جشنواره فجر اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر 10 آذر آخر فرصت اعلام شده برای تحویل فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره است و تاکنون کارگردان‌ها فرم حضور در جشنواره را پر کرده‌اند و هنوز آثارشان را ارسال نکرده‌اند. ترجیح دادم از فرصت باقی مانده استفاده کنم و روی اصطلاح رنگ تمرکز کنم که برایم اهمیت بسیاز زیادی دارد. البته کار زیادی باقی نمانده و در چند روز آینده نسخه نهایی که مدنظرم است، آماده خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته