دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شرکت هوایی «ترانس آسیا» تایوان منحل شد

به دنبال حوادث هوایی مرگبار خطوط هوایی ترانس آسیا تایوان و بروز مشکلات شدید مالی، این شرکت انحلال خود را به طور کلی اعلام کرد.
کد خبر : 136754

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا ، این شرکت هم اکنون بیش از یک هزار و 790 نفر کارمند و 16 فروند هواپیما دارد و پروازهایی را در سال های اخیر به 27 فرودگاه بین المللی و داخلی برقرار کرده بود.


این تصمیم را مسئولان شرکت ، دردآور اما ضروری توصیف کرده و گفته اند که پروازهای این خط هوایی منحل و به دیگر خطوط محول خواهد شد تا این شرکت بیشتر از این زیاندهی نداشته باشد.


بررسی ها نشان می دهد که این شرکت پس از برخی حوادث مرگبار هوایی متحمل خسارات بسیار سنگین مالی شده و همچنین در داخل آن هم مشکلاتی بروز کرده و بازرسان در حال بررسی پروندهای مرتبط هستند.


روزنامه ژاپن تودی می نویسد که همه پروازهای این شرکت از این هفته منحل اعلام شده است و هیات مدیره از اینکه نتوانسته است رضایت مردم را از این شرکت در طول این سالها جلب کند ، ابراز تاسف کرده است.


یکی از حوادث فوریه سال 2015 اتفاق افتاد . زمانی که هواپیمای تایوانی متعلق به این شرکت که تازه از روی باند برخاسته بود ، به یک پل برخورد کرد و به رودخانه افتاد و در این سانحه هوایی 43 نفر جانشان را از دست دادند.


بعد از این حادثه بازرسان اعلام کردند که اشتباه خلبان باعث این سقوط شده و او در شرایطی که یکی از موتورها از کار افتاده بود به طور اشتباهی دیگر موتور در حال کار را خاموش کرده است.


تنها هفت ماه قبل از این حادثه بود که یک هواپیمای شرکت تایوانی ترانس آسیا در شهر ماگونگ این جزیره با درختان و خانه های مسکونی برخورد و سقوط کرد و 48 سرنشین آن کشته شدند.


ترانس آسیا اولین شرکت هواپیمایی خصوصی تایوان است که در سال 1951 میلادی تاسیس شد و در سال گذشته میلادی اعلام کرد میزان زیاندهی آن به حدود 35 میلیون دلار رسیده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: تایوان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته