دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر صنعت خبر داد

بهره‌برداری از 16هزار طرح ایجادی و توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری 56 هزارمیلیارد تومانی در دولت یازدهم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های ساوه و زرندیه اعلام کرد: در طول ۳ سال از عمر دولت تدبیر و امید ۱۲۴قرارداد تخصصی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت با ارزشی بالغ بر 3.6 میلیارد دلار به ثبت رسیده است که این قرادادهای مشترک بین ایران و سایر کشورها نقش بسزایی در ایجاد تولید صادرات‌گرا و تامین نیاز داخلی کشور دارد.
کد خبر : 136715

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی‌سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی یزدانی در سفر یک روزه به استان مرکزی در بازدید از شهرک های صنعتی این استان اظهار کرد: در این مدت ۳ سال، ۱۶ هزار طرح ایجادی و توسعه ای با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۶ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۲۵۰ هزار نفری در کل کشور به بهره برداری رسیده است‌.


وی گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت های خاص و منحصر به فردی در تولید و استقرار واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی است که رفع برخی مشکلات این واحدها در افزایش تولید و ایجاد اشتغال های پایدار بسیار موثر است.
یزدانی ادامه داد: برنامه ریزی های کلان صورت گرفته در ستاد حمایت از سرمایه گذاری و کمیته نظارت بر اعطای تسهیلات و رونق تولید نقش بسزایی در راه اندازی واحدهای راکد و بازگشت آنان به چرخه تولید و رفع معضل بیکاری دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: در راستای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور ۷ هزار و ۵۰۰ بنگاه راکد و زیرظرفیت برای رونق بخشی و ایجاد اشتغال مولد و رفع بیکاری به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده شده که برای تحقق این مهم برنامه ریزی های اساسی صورت گرفته است.
وی گفت: شهرک صنعتی زرندیه به سبب وجود زیرساخت های مناسب و نزدیکی به راه آهن و فرودگاه یکی از بهترین و تخصصی ترین شهرک ها و نواحی صنعتی کشور است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران روز سه شنبه با حضور در استان مرکزی از واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی غرق آباد، مامونیه، زاویه، خرقان و ناحیه صنعتی پرندک شهرستان های ساوه وزرندیه بازدید کرد.
یزدانی در این بازدیدها که مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی، فرمانداران شهرستان زرندیه و مقام های محلی و استانی حضور داشتند از نزدیک در جریان وضعیت زیرساخت های عمرانی این شهرک ها و همچنین نحوه فعالیت واحدهای صنعتی مستقر در این مناطق قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته