دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1395 - 09:17

سومین دور گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران و اندونزی برگزار شد

سومین دور «گفت‌وگوهای حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی» به مدت دو روز (1 و 2 آذر) در تهران برگزار شد.
کد خبر : 136669

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از اداره دیپلماسی وزارت امور خارجه،‌ در این نشست که پیشگاهی فرد، مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه کشورمان و کومار، مدیرکل حقوق بشر و امور بشردوستانه وزارت خارجه اندونزی ریاست هیات‌های دو طرف را برعهده داشتند، در رابطه با موضوعات و تحولات حقوق بشری دو کشور، همکاری در حوزه‌های مورد علاقه در چارچوب سازوکارهای حقوق بشری ملل متحد و سایر مجامع بین‌المللی، همکاری در خصوص ارتقا و حمایت از حقوق زنان، حقوق افراد دارای معلولیت (توانخواهان) و حقوق کودکان بحث و تبادل نظر کردند.


هیأت 7 نفره اندونزی طی این گفت‌وگوها، علاوه بر دیدار با مقامات ذیربط در وزارت امورخارجه کشورمان، همچنین با مدیران مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در وزارت دادگستری و نیز مدیران معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز دیدار و گفت‌وگو کردند. هیات اندونزیایی در دومین روز از گفت‌وگوها، ضمن دیدار با مقامات سازمان بهزیستی کشورمان از مجموعه توانبخشی کهریزک واقع در جنوب تهران بازدید کردند.


در پایان این گفت‌وگوها، دوطرف توافق کردند همکاری سالانه خود را ادامه داده و دور بعدی گفت‌وگوها برای همکاری‌های حقوق بشری بین دو کشور را در سال 2017 در جاکارتا برگزار کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته