دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه: بسیج سنگربان اقتدار علمی کشور است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: امروز مهمترین عامل پیشرفت انقلاب اسلامی دستیابی به علم و فناوری نوین است و بسیج با تمام توان برای سنگربانی از اقتدار علمی کشور تلاش می‌کند.
کد خبر : 136572

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از سپاه نیوز، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در همایش تجلیل از جهادگران علمی قشرهای مختلف بسیج استان قم که در دانشگاه قم برگزار شد با بیان اینکه مهمترین هدف بسیج حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: در این مسیر بالا بردن اقتدار علمی کشور از عوامل اصلی در مسیر پاسداری از ارزش‌های انقلاب و پیشرفت نظام اسلامی به شمار می‌رود.


وی با اشاره به اهمیت پیشرفت‌های علمی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای و جهانی باید از علم و فناوری روز دنیا برخوردار باشد و در این مسیر، بسیج با ظرفیت عظیمی که در زمینه‌های علمی در اختیار دارد، نقش مهمی را ایفا می‌کند.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه مبنایی ترین نسخه اقتدار هر کشوری را برخورداری از علم و فناوری دانست و اظهار کرد: امروز اگر می‌خواهیم زنده بمانیم و امت مستقلی داشته باشیم باید قوی باشیم که سرمنشأ این قدرت علم است درحالی‌که استکبار سعی می‌کند تا به دیگر ملل بقبولاند که ساده‌ترین راه یعنی مصرف علم را انتخاب کرده و ضعیف شوند تا بتواند بر آن‌ها سلطه یابد.


وی تصریح کرد: غربی‌ها فرهنگ ابتذال خود را به سایر کشورها انتقال می‌دهند اما اجازه نمی‌دهند دیگران از علم و فناوری آن‌ها استفاده کنند که مانع تراشی درروند دستیابی به اقتدارانقلاب و نظام در زمینه‌های علمی و هسته‌ای را در همین راستا دنبال می‌کنند.


حاجی صادقی با اشاره به اینکه غربی‌ها همواره با علم مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی مقابله می‌کنند، بیان کرد: رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که دشمنی شما با ایران تا به کجا ادامه دارد گفته بود «تا زمانی که این کشور از ارزش‌های انقلابی فاصله گرفته و به سمت سکولاریسم حرکت کند.»


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه اظهار کرد: هر کشوری که به استقلال علمی دست پیدا کند می‌تواند در عرصه‌های دیگر هم مستقل شود و به همین دلیل در موضوع اقتصاد مقاومتی هم برخورداری از علم و فناوری پیشرفته از اهمیت فراوانی برخوردار است.


وی افزود: یکی از مهمترین ابعاد خطرناک نفوذ در هر جامعه‌ای، نفوذ دشمنان در بخش‌های علمی آن است؛ دشمن با تبلیغ گفتمان مصرف گرایی سعی می‌کند راه تولید فکر و اندیشه را سد کند و در این زمان نقش جوانان بسیجی اهل علم و پژوهش برای مقابله با این نفوذ بسیار مهم است.


حاجی صادقی اظهار کرد: بر خلاف فرهنگ غرب که علم را برای منافع مادی و انسانی می‌خواهد در گفتمان انقلاب اسلامی علم وسیله نجات بشریت از جهل و گمراهی است و عالمان در جامعه اسلامی با استفاده از نور معنویت در مسیر تحول آفرینی و پیشرفت حرکت می‌کنند.


وی بیان کرد: امروز هم اگر به دنبال تحول در سبک زندگی مردم جامعه هستیم، ابتدا باید مبانی علوم انسانی خود را براساس ارزش‌های ایرانی و اسلامی تنظیم و از پذیرش کامل نظریه های غربی خود داری کنیم.


جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که قراردادن دین در برابر علم اقدامی خلاف واقعیت است، افزود: غربی‌ها با قراردادن دوگانگی میان این دو حقیقت می‌خواهند میان مردم با معنویت فاصله بیاندازند، بنابراین نباید این مساله را به عنوان یک اصل پذیرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب