دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1395 - 14:56
اخبار کوتاه از وزنه‌برداری

برگزاری جلسه شورای عالی فنی در هفتم آذرماه/ اسطوره وزنه‌برداری مدالش را به کمیته بین‌المللی المپیک اهدا می کند

هجدهمین جلسه شورای عالی فنی فدراسیون وزنه‌برداری روز یکشنبه (7 آذرماه) با حضور رئیس فدراسیون و اعضای شورای عالی فنی برگزار می‌شود.
کد خبر : 136521

به گزارش گروه ورزشی آنا و به نقل از فدراسیون وزنه‌برداری، هجدهمین جلسه شورای عالی فنی فدراسیون وزنه‌برداری با محوریت بررسی لیست پیشنهادی سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی بزرگسالان برای تعیین کمک مربیان این تیم از ساعت 10 صبح یکشنبه (7 آذرماه) در سالن جلسات این مجموعه برگزار می‌شود.


در این جلسه نیز، اعضای شورای عالی فنی، پیش نویس مقررات برگزاری و همچنین شرایط ورود وزنه‌برداران به اردوهای تیم ملی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.


* مرادی و نصیری فردا به سوئیس می‌روند


علی مرادی، رئیس فدراسیون و محمد نصیری اسطوره وزنه‌برداری، برای اهدای مدال نقره المپیک 1972 مونیخ به موزه IOC، بامداد فردا (چهارشنبه 3 آذر ماه) تهران را به مقصد لوزان سوئیس ترک می‌کنند.


علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و محمد نصیری قهرمان المپیک 1968 مکزیکوسیتی، پنجشنبه 24 نوامبر 2016 (4 آذرماه) در مقر کمیته بین‌المللی المپیک، واقع در لوزان سوئیس حضور خواهند پیدا کرد تا مدال نقره المپیک 1972 مونیخ اسطوره وزنه‌برداری کشورمان را به موزه (IOC) اهداء کنند.


برهمین اساس مرادی و نصیری بامداد فردا (چهارشنبه 3 آذرماه) تهران را به مقصد مقر کمیته بین‌المللی المپیک در لوزان سوئیس ترک می‌کنند.


بدین ترتیب طی مراسمی باشکوه از محمد نصیری، تجلیل و مدال نقره المپیک 1972 مونیخ او را به عنوان نمادی ارزشمند به یادگار از این قهرمان سرشناس و مشهور در موزه بین‌المللی IOC حفظ خواهد شد.


گفتنی است؛ مدال نقره کسب شده محمد نصیری در المپیک 1972 مونیخ در سال‌های بسیار دور به سرقت رفته بود که حدود 6 سال پیش یک فرد ایرانی آنرا خارج از ایران در مزایده‌ای خریداری کرد و در نهایت چندی پیش در مراسم افتتاحیه رقابت‌های بین‌المللی جام فجر (10 خرداد ماه سال 95) این مدال ارزشمند به اسطوره وزنه‌برداری بازگردانده شد.


این اتفاق ویژه برای نخستین مرتبه در ورزش ایران رخ می‌دهد که ورزشکاری ایرانی مدال المپیک خود را به موزه کمیته بین‌المللی المپیک اهداء کند. تاکنون هیچ ایرانی به این افتخار دست پیدا نکرده و این افتخاری بزرگ برای وزنه‌برداری ایران و محمد نصیری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته