دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1394 - 16:14
مدیرکل محیط زیست استان فارس در گفت‌و‌گو با آنا:

کلیپ سگ‌کشی ابهام زیادی دارد/ سگ‌کش‌ها تحت پیگرد قضایی

مدیرکل محیط زیست استان فارس با اعلام اینکه ماجرای سگ‌کشی و تصاویری که منتشر شده ابهامات زیادی دارد، از درخواست برای ورود پلیس و نهادهایی که امکان شناسایی افراد از روی تصاویر چهره افراد دارند، خبر داد.
کد خبر : 13638

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی آنا با اعلام این مطلب، گفت: ما روز گذشته (شنبه) نامه‌ای را تنظیم کردیم و به مرجع محترم قضایی فرستادیم. ویدئوی منتشر شده از این اتفاق را هم به آن پیوست کردیم که ایشان روی آن دستور بدهند، چون پلیس و یا دستگاه‌های دیگر که متخصص پیگیری و شناسایی افراد از تصاویر ویدئو هستند، می‌توانند افراد حاضر در آن را شناسایی کنند چون در کلیپ برای لحظاتی چهره دو نفر که از جلوی دوربین عبور می‌کنند دیده می‌شود.


کارنامی ادامه داد: هنوز مولفه‌های مبهم زیادی در این ویدئو وجود دارد، برای مثال اینکه آیا این اتفاق واقعا در شیراز بوده یا خیر؟ اگر در شیراز بوده، دقیقا در چه مکانی بوده است؟ این افراد چه کسانی هستند؟ با کجا قرارداد داشتند؟ و یا پیمانکار یک نهادی بوده‌اند؟ اینها همه مجهولات این مساله است. اینها را باید دستگاه‌های ذیربط مشخص کنند.


کارنامی پیگیری سگ‌کشی را در حیطه مسئولیت اداره تحت مدیریت خود در استان فارس ندانست و گفت: ما در این‌باره دستگاه مکلف نبودیم اما به خاطر حساسیت عمومی و اینکه کاری که در این کلیپ در حال انجام است کار ناشایستی است به عنوان عضوی از کارگروه استانی این طرح موضوع را در مرجع قضایی انجام دادیم. رونوشت آن را هم به استانداری، معاون عمرانی، رئیس کارگروه استانی، فرماندار شیراز، رئیس کارگروه شهرستانی و شهردار شیراز دادیم و امیدواریم سریع جواب بدهد و اطمینان داریم با همکاری دستگاه قضایی با آنهایی که خلاف قانون عمل کردند، برخورد شود.


او درباره صحت خبر تهدید شدن فعالان حقوق حیوانات از سوی کسانی که اقدام به سگ‌کشی کرده‌اند نیز گفت: تا الان که از طرف این دوستان به ما چنین گزارشی داده نشده است.


مدیرکل محیط زیست استان فارس درباره اینکه آیا مرتکبین کشتار سگ‌ها پیمانکار شهرداری شیراز بوده‌اند یا خیر نیز گفت: هیچ چیزی در این کلیپ مشخص نیست شهرداری شیراز هم دخالت خود را در این کار تکذیب کرده است. در آن گزارشی هم که از رادیو پخش شد گفته شده این فیلم در «شهرک صنعتی شیراز» تصویر برداری شده است.


وی تاکید کرد: شیراز که یک شهرک صنعتی ندارد بلکه چندین شهرک صنعتی دارد. مشخص نیست کدامیک از آنها در محل انجام این کار بوده‌اند. اینها مجهول‌‌های زیادی است که در این ماجرا هست که باید همه به شکل دقیق بررسی و مشخص شود. ما هم از مرجع قضایی درخواست کردیم که با تمامی مسببین ماجرا برخورد شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته