دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1395 - 10:44

رأی مثبت نمایندگان مجلس به همکاری گمرکی ایران و روسیه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه موافقتنامه بین ایران و روسیه در زمینه همکاری های متقابل اداری در امورگمرکی را تصویب کردند.
کد خبر : 136379

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی لایحه موافقتامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی را بررسی و با آن موافقت کردند.


براساس ماده واحده این لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت روسیه در زمینه همکاری و کمک متقابل اداری در امورگمرکی مشتمل بر یک مقدمه و 29 ماده به شرح پیوست اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.


در تبصره این ماده واحده آمده است: دراجرای ماده 19 این توافقنامه،‌ رعایت اصل 139 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.


دولت در مقدمه این لایحه در دلایل ارایه آن تاکید کرده است: با عنایت به اهمیت هماهنگی مناسبات گمرکی در فرآیند توسعه تجاری و تامین اهداف اقتصادی آن و ثمر بخش بودن استقرار یک بستر مناسب جهت گسترش تجارت سالم بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و به منظور ایجاد تسهیلات مناسب در روابط اقتصادی بین دو کشور و در راستای ارزیابی دقیق حقوق گمرکی، مالیات و سایر عوارض و هزینه ها در مورد کالاهای وارداتی و صادراتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح اقدامات مربوط به ممنوعیت، محدودیت و کنترل کالاهای یادشده،‌ این لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته