دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دور دوم بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور

با آغاز دور دوم بازگشت زائران اربعین حسینی، پروازهای فوق‌العاده و سفرهای زمینی در مزرهای مهران، شلمچه و چذابه شدت گرفته است.
کد خبر : 136373

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بر اساس آمارها در اربعین امسال حدود 2 میلیون و 400 هزار زائر ایرانی به عراق سفر کرده‌اند که تاکنون نیز حدود نیمی از آنها از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به کشور بازگشته‌اند.


آمارهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نشان می‌دهد تا ساعت 24 روز گذشته حدود 258 هزار نفر از 3 مرز مهران، شلمچه و چزابه وارد کشور شد‌ه‌اند. با ثبت آمارهای روز جاری نیز برآورد می‌شود که جمعیت بازگشتی به ایران به حدود یک میلیون نفر برسد که بدین ترتیب نیمی از زائران ایرانی موجود در عراق به کشور بازگشته‌اند.


اما سازمان هواپیمایی کشوری نیز اعلام کرده که پروازهای فوق‌العاده به عراق که از 22 آبان‌ماه آغاز شده است تا 6 آذرماه ادامه خواهد یافت و بدین ترتیب فرودگاه‌های تهران، مشهد، یزد، تبریز، اصفهان، کیش، زاهدان، ایلام، رشت، بندرعباس، رفسنجان، کرمان، ساری، اردبیل، شیراز، بیرجند، ارومیه و گرگان همچنان میزبان زائران اربعین حسینی خوهند بود.


در این مدت این سازمان ۱۰۱۵ مجوز پرواز صادر کرده است که از این میزان ۸۳۰ مجوز پرواز برنامه‌ای و فوق العاده مربوط به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و ۱۸۵ مجوز برنامه‌ای و فوق‌العاده پرواز مربوط به شرکت‌های هواپیمایی عراقی است.


اما بر اساس اعلام شرکت راه‌آهن نیز 40 رام قطار فوق‌العاده برای جابجایی مسافران اربعین راه‌اندازی شده که ظرفیت آنها 35 هزار صندلی است. بدین ترتیب زائران می‌توانند از طریق خط آهن شلمچه به نقاط مختلف کشور بازگردند.


همچنین نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز از زائران خواست از همان مرزی که از کشور خارج شده‌اند از همان مرز نیز برای بازگشت خود اقدام کنند تا به علت ازدحام جمعیت در عبور و مرورها از مرز دچار مشکل نشوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته