دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1395 - 09:44

لایحه موافقتنامه ایران و جمهوری اسلواکی تصویب شد

نمایندگان مردم در خانه ملت لایحه موافقتنامه بین ایران و جمهوری اسلواکی به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد را به تصویب رساندند.
کد خبر : 136341

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 2 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه موافقتنامه بین ایران و جمهوری اسلواک به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد با کلیات و جزئیات این لایحه با 160 رأی موافق، 2 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


در متن ماده واحده این لایحه آمده است: موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلواک به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد مشتمل بر یک مقدمه و 28 ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.


بر اساس تبصره 1 این ماده واحده هزینه‌های مالی موضوع بند 3 ماده 11 موافقتنامه، مجوز کسب درآمد غیرقانونی از جمله ربا محسوب نمی‌شود.


بر اساس تبصره 2 این ماده واحده در اجرای این موافقتنامه رعایت اصول 77 و یکصد و سی و نه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: اسلواکی مالیات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته