دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای مرودشت، تهران شمال، آباده، نکا، بیله سوار مغان و شیروان

به مناسبت اربعین حسینی و دوم آذر سالروز راه‌اندازی بسیج دانشجویی و گرامیداشت هفته بسیج مراسمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.
کد خبر : 136320

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حبیب‌الله ابراهیمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران را از برکات و الطاف خداوند دانست که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.


هادی رضایی از بسیج دانشجویی استان نیز با توجه به رسالت پیامبر و بعد از آن فلسفه و حرکت امام حسین (ع) و اربعین در حفظ اسلام، گفت: «حفظ انقلاب از خود انقلاب مهمتر است و برای همین بود که امام راحل (ره) با نگاه به تاریخ دستور تشکیل بسیج مردمی را داد، چون امام می‌دانست اگر مردم به عنوان ناظر واقعی و حافظ دستاوردهای انقلاب سکوت کنند و در صحنه حضور نداشته باشند آن انقلاب به انحراف می‌رود.»


وی به فلسفه تشکیل بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها و انتظارات حضرت امام(ره) نسبت به آن یادآور شد و افزود: «حضرت امام (ره) شعارهایی را به مردم دادند و نگاه های عالمانه را برای آینده این انقلاب داشتند، آیا آن انتظاراتی را که امام ازانقلاب اسلامی بعد از گذشت 37سال داشتند در جامعه امروز محقق شده است؟ و امروز وظیفه ما دانشجویان و بسیجیان است که آن نگاه ها را از مسئولین مطالبه کنیم.»


این مراسم که به همت بسیج دانشجویی و کانون قرآن و عترت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد، با مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به پایان رسید.


کارگاه ارزش‌گذاری آثار هنری با موضوع قیاس هنر ایرانی در اروپا، برگزار شد


با مشارکت معاونت دانشجویی فرهنگی و مدیر گروه مدیریت فرهنگی هنری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، کارگاه ارزش‌گذاری آثار هنری با حضور پیتر فیشر مدرس دانشگاه هنر کشور سوئیس برای دانشجویان گروه مدیریت فرهنگی و پژوهش هنر این واحد دانشگاهی برگزار شد.


پیتر فیشر نمایشگاه گردان حرفه‌ای جهانی و رئیس موزه زنرتوم پال کلی شهر برن در این کارگاه به تبیین ارزش هنر و شناخت آثار آن در ایران و اروپا پرداخت و با بیان تفاوت بازار فروش و سن ورود هنرمندان به این بازار، به سوالات حاضرین پاسخ گفت.


معاون دانشجویی، فرهنگی واحد تهران شمال نیز گفت: «با توجه به اینکه در حوزه های علمی کشور، معمولا کمتر به مباحث هنری به ویژه در رشد و بالندگی سرمایه انسانی دانشگاهی توجه شده است، از این رو، معاونت دانشجویی فرهنگی واحد به کمک گروه مدیریت فرهنگی و هنری اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی ارزش‌گذاری آثار هنری کرد که با استقبال بسیار زیاد اعضای هیات علمی و دانشجویان قرار گرفت.»


دکتر عباسعلی قیومی ادامه داد: «مباحث مطرح شده در این کارگاه، توجه بیشتر به حوزه‌های هنری را در معاونت دانشجویی و فرهنگی مورد توجه قرار داده است چرا که جای خالی هنر بشدت احساس می شود و هنر می‌تواند به قول شاعر حماسه سرای ایران که گوهر بی‌هنر زار و خار است و سست گوهر وجود انسان را صیقل داده و جلا بخشد.»


کانون قرآن و عترت واحد آباده در بین کانون‌های برتر استان فارس


کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده جز کانون برتر استان فارس معرفی شد.


دکتر حمزه سارویی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با ارسال لوح سپاس از زحمات و تلاش‌های مسؤلان واحد آباده قدردانی و کسب این افتخار را به آنها تبریک گفت.


در این لوح قدردانی آمده است: «همکار ارجمند جناب آقای دکتر محمد رستم‌پور


بدینوسیله تلاش‌های خالصانه و بی شائبه جنابعالی را در گسترش و آموزش معارف قرآنی ارج می نهیم و کسب امتیاز 930 (از 1000) در ارزیابی فعالیت کانون قرآن و عترت سال 94-93 واحد آباده را به شما تبریک عرض کرده، دوام توفیق روزافزون شما را از ایزدمنان مسألت می‌نمایم.


در چند سال گذشته فعالیت‌های کانون قرآن و عترت واحد آباده رشد چشمگیری داشته و با پیگیری مسئولان فرهنگی هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان در مسابقات سراسری قرآن و عترت و سایر فعالیت‌های قرآنی شرکت می‌کنند.


همایش توجیهی دانشجویان جدید در واحد نکا برگزار شد


همایش توجیهی دانشجویان جدید در واحد نکا باحضور رئیس واحد، استادان و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد. در این جلسه کلیپی از شهدای مدافع حرم پخش شد و در ادامه کلیپ تصویری از امکانات و فعالیت انجام شده به نمایش گذاشته شد.


رئیس دانشگاه واحد نکا با توجه به ارائه کردن مطالب خود در سه بخش، ابتدا به حماسه سازی مردم مسلمان در راهپیمایی بیست میلیونی پرداخت و خاطرنشان کرد: «شناخت امام حسین (ع) از طریق اینگونه همایش‌های وسیع امکان‌پذیر هست. »


دکتر حسین باقری در بخش دوم مطالب خود به دو عامل موفقیت‌آمیز در تحصیل پرداخت و با توجه به داشتن هدف و برنامه‌ریزی تاکید کرد.


وی تاریخچه‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی و نیز واحد نکا را بیان کرد و آیین‌نامه‌های آموزشی، پژوهشی و ... را مورد بررسی قرار داد.


این همایش با استقبال بی‌نظیر دانشجویان جدید همراه بود بطوری که سالن مملو از جمعیت بود و بسیاری از دانشجویان به صورت ایستاده ناظر به به سخنان رئیس واحد بودند.


در پایان نیز باقری به سوالات حاضرین پاسخ دادند.


برپایی نماز جماعت به امامت امام جمعه در واحد بیله سوار مغان


به مناسبت هفته بسیج؛ جمعی از دانشجویان، استادان و کارمندان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان با حضور در جلسه حلقه‌های صالحین با موضوع بصیرت افزایی بسیجیان که با سخنرانی قیاسی امام جمعه شهرستان بیله سوار مغان که در نمازخانه واحد تشکیل شده بود هفته بسیج را گرامی داشتند .


در پایان جلسه بسیجیان نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت قیاسی را اقامه کردند.


برنامه فعالیت های هفته بسیج دفتر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان اعلام شد


مسئول امور ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته بسیج گفت: «به مناسبت هفته بسیج و برای ایجاد نشاط و شادی، در بین دانشجویان و کارکنان واحد، جشنواره ورزش‌های همگانی فوق برنامه داخلی، 7 رشته برای برادران و 6 رشته برای خواهران در نظر گرفته‌ایم که از 2/آذر شروع شده و تا 4 آذر ادامه دارد.»


حسن چرابه افزود:«مسابقات طناب زنی، بارفیکس، پرتاب آزاد بسکتبال، شنای سوئدی، آمادگی جسمانی، مکعب روبیک بطور مشترک برای برادران و خواهران و روپایی منحصرا برای برادران برگزار می‌شود.»


چرابه که به تازگی مسئولیت امور ورزشی واحد را برعهده گرفته است قصد دارد تحولی چشمگیر در زمینه برگزاری مسابقات در مناسبت‌های مختلف صورت دهد، در راستای افزایش شور و نشاط در بین دانشجویان اظهار کرد: «بر اساس تقویم ورزشی و مناسبت های گوناگون، مسابقات مختلفی از جمله فوتسال، والیبال، تیراندازی، تنیس روی میز، راهپیمایی عمومی و طناب کشی ویژه دانشجویان و کارکنان، در هفته وحدت، برگزار خواهیم کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب