دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1394 - 12:55
در گفت‌وگو با آنا

ندیمی:‌ رحمانی‌فضلی اسامی استفاده‌کنندگان از پول‌های کثیف را اعلام کند/ وزیر درخواست حضور در مجلس بدهد استقبال می‌کنیم

یک نماینده مجلس تأکید کرد که وزیر کشور باید اسامی استفاده‌کنندگان از پول‌های کثیف را اعلام کند.
کد خبر : 13630

ابوذر ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره توضیح وزیر کشور از روند استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات اظهار کرد: اگر وزیر کشور براین اینکه درباره موضوع پول‌های کثیف توضیح دهد، باید به مجلس دعوت شود، من آمادگی دارم به عنوان یکی از نمایندگان وی را دعوت کنم.


وی افزود: با این اقدام ابتدا ابهام‌زدایی می‌شود، متأسفانه اکنون کسانی که این کار را انجام نداده‌اند هم متهم هستند، دوم اینکه شفاف‌سازی می‌شود، افرادی که این کار را کرده‌اند باید هزینه‌اش را نیز بدهند و سوم باعث می‌شود که از تخلفات بعدی جلوگیری شود.








وزیر کشور موضوع استفاده از پول‌های کثیف را در همه انتخابات مطرح کرده‌اند و این فقط مربوط به مجلس نیست،‌ این واکنش وزیر همه انتخابات‌های مجلس، شوراها، مجلس خبرگان و ریاست جمهوری را در بر می‌گیرد. نباید این شائبه باقی بماند و باید ابهامات برطرف شود

این نماینده مجلس تصریح کرد: وزیر کشور اگر مستندات کافی دارد می‌تواند در اختیار رسانه‌ها قرار دهد، اگر افرادی از این پول‌ها استفاده کرده‌اند و تعهد داده‌اند باید پاسخ دهند.


وی گفت: ما قانون پولشویی را برای چنین مسائلی وضع کردیم که از چنین پول‌هایی در سیاست و مسائل دیگر استفاده نشود.


ندیمی در پاسخ به این سؤال که «چرا نمایندگان از وزیر نمی‌خواهند که به مجلس بیاید و در این باره توضیح دهد؟» اضافه کرد: وزیر می‌تواند در رسانه‌ها اعلام کند، وظیفه ماست که کشور را به سلامت اداره کنیم و هر اقدامی را که لازم است، باید انجام دهند. وزیر کشور موضوع استفاده از پول‌های کثیف را در همه انتخابات مطرح کرده‌اند و این فقط مربوط به مجلس نیست،‌ این واکنش وزیر همه انتخابات‌های مجلس، شوراها، مجلس خبرگان و ریاست جمهوری را در بر می‌گیرد. نباید این شائبه باقی بماند و باید ابهامات برطرف شود و وزیر کشور هر چه را در این باره می‌داند بگوید.


وی ادامه داد: وزیر اگر می‌خواهد این موضوع را با نمایندگان در میان بگذارد، می‌تواند درخواست حضور در جلسه غیرعلنی را به مجلس ارائه دهد و هیئت رئیسه وقتی را برای حضور در مجلس اختصاص دهند.


ندیمی همچنین درباره شائبه انتخاباتی بودن موضوع پول‌های کثیف گفت: من تصمیم ندارم وارد ماهیت این موضوع شوم اما به نظرم اگر این موضوع نیاز به پیگیری دارد باید اقدامات لازم در این باره صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته