دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1394 - 15:25

ارسال نخستین محموله تسلیحاتی به لبنان از سوی فرانسه

اولین محموله نظامی فرانسه به ارزش بیش از 3 میلیارد دلار روز دوشنبه به لبنان می‌رسد.
کد خبر : 13628

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از یاهونیوز، ارسال اولین محموله نظامی توسط فرانسه در راستای همکاری در جهت افزایش توان مقاومتی این کشور علیه گروه‌های تروریستی داعش و جنگجویان افراطی در مرز سوریه صورت می‌گیرد.


قرار است تعدادی موشک‌ ضد تانک هدایت شونده به یک پایگاه نظامی هوایی در بیروت تحویل داده شود و وزیر دفاع فرانسه و همتای لبنانی وی بر این امر نظارت خواهند داشت.


همچنین قرار است فرانسه 250 وسیله نقلیه و جنگی، هفت بالگرد «کوگار»، سه ناوچه کوچک جنگی و مجموعه‌ای از تجهیزات نظارتی و ارتباطی را طی چهار سال و در قالب یک برنامه مدون 3 میلیارد دلاری (2.8 میلیارد یورو) به لبنان ارسال کند.


هزینه کل برنامه فوق توسط عربستان سعودی انجام شده که تمایل خود را نسبت به دفاع لبنان از مرزهای خود در مقابل گروه‌های افراطی تروریستی بخصوص القاعده و النصره ابراز داشته‌است.


یک مقام ارشد وزارت دفاع فرانسه گفت: این پروژه به ما کمک می‌کند تا ارتش لبنان را برای دفاع از وقایع امنیتی جدید دوباره تجهیز کنیم.


هدف اصلی از ارسال نخستین محموله تجهیزات نظامی فرانسه به لبنان، تقویت قدرت دفاعی این کشور برای مقابله با داعش و سایر گروه های تروریستی در طول مرزهای سوریه اعلام شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه لیبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته