دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1395 - 16:51

دیدار معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با همتای چینی برای گسترش همکاری‌های دوجانبه

در حاشیه اجلاس حمایت از نوآوران و مخترعان چین که به همت انجمن اختراع و نوآوری چین در شهر شانگهای برگزار شد دکتر وحید احمدی و دکتر هجون ین معاون پژوهشی وزارت علوم چین دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر : 136244

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، درنشست مشترک احمدی و هیئت همراه با معاون وزیر علم چین هجون ین دو طرف بر سر موضوع تشکیل کار گروه مشترک به تفاهم رسیدند.


همکاری و برگزاری کارگاه‌های مشترک فناوری در دانشگاه‌های ایران و چین، همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری دو کشور برای تبادل نظر مشترک بین آن‌ها، حضور شرکت‌های چینی همراه با واحدهای تحقیق و توسعه در پارک‌های علم و فناوری ایران و بالعکس، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در چین و ایجاد مراکز تبادل و انتقال فناوری در دو کشور از اهداف تشکیل این کارگروه مشترک است.


در این اجلاس معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با دکتر پان یون رئیس کمیته ملی روابط خارجی چین نیز دیدار و گفتگو کرد.



احمدی با معرفی برخی توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی و فناوری ایران آمادگی ایران را برای همکاری دوجانبه در حوزه علمی و فناوری با کشور چین اعلام داشت.


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم بر علاقه‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان ایران به سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال دانش فنی تأکید کرد و گفت: «شرکت‌های دانش‌بنیان ایران نیز در برخی فناوری‌ها توانمندی قابل ملاحظه‌ای از نظر مباحث آی تی، نانو تکنولوژی و بیو تکنولوژی هستند که قادرند تجربیات خود را در اختیار شرکت‌های چینی قرار دهند.»


رئیس کمیته ملی و روابط خارجی چین با تأکید بر سوابق گسترده و قابل ملاحظه همکاری اقتصادی و تجاری ایران و چین خواستار همکاری مثبت بین دو کشور در زمینه‌های علمی و فناوری شد.


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در این سفر از نهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات و نشست بین‌المللی اختراع و کارآفرینی که در کشور چین برگزار شد نیز بازدید و با رئیس انجمن اختراعات و نوآوری چین دیدار و گفت‌وگو کرد.


احمدی با دعوت از هیئت چینی برای حضور در برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری ایران که اواخر آذر برگزار می‌شود بر ایجاد دفاتر همکاری علم وفناوری مشترک و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک تأکید کرد.


او همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشورمان با شرکت‌های چینی را در همه زمینه‌ها بویژه در زمینه فرآوری گیاهان دارویی و تکنولوژی پیشرفته، آب و انرژی‌های تجدید‌پذیر مفید ارزیابی کرد.


در ادامه این دیدار رئیس انجمن اختراع و نوآوری چین توانمندی ایران را در حوزه‌های مختلف علمی فناوری، به‌ویژه در زمینه هواپیماهای پهپاد فوق‌العاده دانست و گفت: «از جمله اهداف اصلی انجمن اختراع و نوآوری چین حمایت از مخترع و نوآوری در دنیاست، این اجلاس با هدف ایجاد همکاری در این زمینه بین کشورهای مختلف برگزار می‌شود و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف برای مدیران ارشد دولتی، در زمینه مالکیت معنوی اختراع و نوآوری، از دیگر برنامه‌های این اجلاس است.»


در این نشست، دو طرف به تشکیل کارگروه مشترک برای اجرایی و عملیاتی کردن تفاهم‌نامه سال گذشته که بین انجمن اختراع و نوآوری چین و وزارت علوم ایران منعقد شده بود به تفاهم رسیدند.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و هیئت همراه علاوه بر بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات، از شهرک فناوری سوشو و مرکز انرژی‌های باد و خورشیدی در 300 کیلومتری شهر کن شان چین نیز بازدید کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته