دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1395 - 16:56

در دیدار دی‌میستورا با ولید معلم چه گذشت؟

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه با وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 136234

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، استفان دی‌میستورا در کنفرانس خبری با ولید معلم گفت: «دیداری مفید و سودمند با معلم داشتم و فرصتی دست داد تا اوضاع این کشور را به‌طور شفاف و هدفمند بررسی کنیم.»


وی افزود: «من احساس می‌کنم مجامع بین‌المللی نسبت به گزارش‌های منتشره درباره بمباران از هر دو طرف در شهر حلب نگران‌اند. در این راستا، من به صراحت از نگرانی شدید خود و عصبانیت برخی نهادهای بین‌المللی نسبت به بمباران هوایی برخی بیمارستان‌های حلب گفتم و درباره قتل‌عام مناطق غرب حلب صحبت کردیم.»


دی‌میستورا گفت: «معلم در این صحبت‌ها بمباران بیمارستان‌های حلب و همچنین گزارش مرا که برگرفته از گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی است، رد کرد.»


دی‌میستورا در این دیدار با معلم، راه‌های انتقال مجروحان از شرق حلب به مناطق غربی که تحت کنترل نظام سوریه قرار دارد و همچنین ارسال کمک‌های بشردوستانه به آنجا را بررسی کردند.


فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه افزود: «ما درباره مذاکرات صلح سوری-سوری صحبت کردیم. معلم سوال کرد که چه زمان می‌توان مذاکرات صلح را از سر گرفت چرا که دولت آماده است. ما توضیح دادیم که در حال بررسی گزینه‌های پیشنهادی هستیم و وضعیت نظامی را در نظر داریم.»


وی تاکید کرد: «من به آنکارا، مسکو، تهران، ژنو و نیویورک سفر کردم و به نظرات همگان قبل از آغاز مذاکرات سیاسی سوری-سوری گوش دادم. ما با زمان در حال مسابقه هستیم و به صحبت‌های همکارانمان درباره اوضاع انسانی شرق حلب و دیگر بخش‌های سوریه گوش می‌دهیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته