دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1394 - 12:09
علی تاجرنیا در گفت‌وگو با آنا:

نمایندگان برای رفع اتهام از خود تکلیف پول کثیف را روشن کنند/ میزان ایستادگی رحمانی‌فضلی بر گفته خود، یک امتحان مهم است

تاجرنیا درباره تأخیر مجلس در دعوت از وزیر کشور برای شفاف‌سازی بحث پول کثیف گفت: اینکه مجلس از وزیر کشور دعوت نمی‌کند جای بحث دارد چون وقتی که یک مجموعه مشکلی نداشته باشد باید از شفاف‌سازی استقبال و از خودش رفع‌اتهام کند.
کد خبر : 13622

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره عدم دعوت مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور برای ارائه توضیح درباره موضوع پول کثیف اظهار کرد: اینکه مجلس از وزیر کشور دعوت نمی‌کند جای بحث دارد؛ چون وقتی یک مجموعه مشکلی نداشته باشد، باید از شفاف‌سازی استقبال و از خودش رفع اتهام کند. گفته می‌شود آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.


تاجرنیا افزود: اینکه مجلس برای بررسی این مسئله پیش‌قدم نمی‌شود برای من قابل درک نیست؛ از جهتی دعوت نشدن وزیر کشور برای ارائه توضیح در مورد پول کثیف به شبهات در مورد نمایندگان دامن می‌زند.


وی تأکید کرد: نمایندگان اگر بخواهند به نفع خودشان عمل کنند، بهتر است فضایی فراهم کنند که وزیر کشور توضیحات خود را در مورد پول کثیف ارائه کند.


تاجرنیا با اشاره به کشف چند فساد مالی بزرگ در کشور تصریح کرد: در هشت ساله دوره آقای احمدی‌نژاد و شکل‌گیری دولت و مجلس، مجموعه اتفاقاتی افتاده است که در بعد از پیروزی انقلاب یک نادر است. یعنی فساد مالی در عالی‌ترین سطوح اجرایی و تقنینی کشور مطرح شده است.








ما نسبت به مجموعه عملکرد وزارت کشور در مورد انتخابات جاری دغدغه داریم. شخص وزیر کشور جزو اردوگاه اصولگرایی است و نوع گزینش‌های او درباره انتخاب معاونین و همچنین خالی بودن کرسی معاونت سیاسی برای چند ماه نشان می‌دهد که عملکرد وزیر کشور تا اینجا هم‌راستا با خواست حامیان دولت نبوده است

وی ادامه داد: در فرایند انتخابات شرایطی شکل گرفت که نمایندگان این دوره مجلس به عنوان معدل افکارعمومی جامعه محسوب نمی‌شوند و دغدغه‌های آن‌ها با دغدغه‌های افکارعمومی مردم فاصله زیادی دارد. این اختلاف نشان می‌دهد که برای حضور آن‌ها در مجلس روند طبیعی طی نشده است همچون ردصلاحیت‌های گسترده‌ای که به عمل آمد و خیلی از رقبا حذف شدند.


همچنین تاجرنیا در مورد تعلل وزیر کشور در ارائه توضیحات گفت: من معتقدم وزیر کشور یک ادعایی طرح کرده و لازم است که برای اثبات آن و وظیفه‌ای که برعهده دارد راجع به این موضوع توضیحات خود را ارائه دهد.


وی افزود: ما نسبت به مجموعه عملکرد وزارت کشور در مورد انتخابات جاری دغدغه داریم. شخص وزیر کشور جزو اردوگاه اصولگرایی است و نوع گزینش‌های او درباره انتخاب معاونان و همچنین خالی بودن کرسی معاونت سیاسی برای چند ماه نشان می‌دهد که عملکرد وزیر کشور تا اینجا هم‌راستا با خواست حامیان دولت نبوده است.


تاجرنیا تأکید کرد: اینکه چقدر آقای رحمانی فضلی در مورد گفته خود ایستادگی می‌کند و به آن اعتقاد دارد، یک امتحان دیگری برای ایشان است و به هرحال افکار عمومی این را هم جز ارزیابی از عملکرد وزیر قرار می‌دهند.


این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره احتمال وجود پول کثیف در جریان انتخابات کشور تصریح کرد: یک مصداق این مسئله در مورد آقای رحیمی مطرح شد و اگر آقای رحیمی به دادگاه نمی‌رفت و محکوم نمی‌شد چه بسا بحث کمک به نمایندگان مجلس علنی نمی‌شد.


تاجرنیا تأکید کرد: متأسفانه می‌بینیم که هر روز یک نوع سوءاستفاده مالی مطرح می‌شود. اگر بپذیریم که مجلس وظیفه نظارت بر اینگونه مسائل را نیز دارد، متأسفانه در زمان لازم این مسائل را مورد توجه قرار نداده است. اگر مجلس اراده برخورد با اینگونه مسائل را نداشته باشد، نشان می‌دهد که به اندازه کافی عملکردش قابل دفاع نبوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته