دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1395 - 15:49
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد

امکان استفاده از مرز هوایی برای زائران خارج شده از مرز زمینی

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: امکان استفاده از مرز هوایی برای زائرانی که از مرزهای زمینی خارج شده‌اند مهیا است و به دستور وزیر کشور ستادهای بحران برای استفاده در مواقع ضروری در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.
کد خبر : 136193

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ستاد مرکزی اربعین، حمیدرضا گودرزی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و 375 هزار زائر عتبات عالیات به کشور بازگشته‌اند درباره تفکیک زائران بر اساس مرزهای زمینی و هوایی،‌ گفت: 689 هزار زائر از طریق مرز مهران، 361 هزار زائر از طریق مرز شلمچه، 217 هزار زائر از طریق مرز چذابه و 106 هزار زائر از طریق مرز هوایی وارد کشور شده‌اند.


وی تصریح کرد: تردد از مرزهای هوایی برای کسانی که در ویزای آنها مرزهای زمینی سه‌گانه امکانپذیر شده است.


سخنگوی ستاد مرکزی اربعین افزود: 1250 دستگاه اتوبوس مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح و شهرداری‌های کشور در سه مرز زمینی مهران، شلمچه و چذابه در آماده‌باش کامل برای استفاده در مواقع لزوم قرار دارند.


وی اظهار کرد: بر اساس دستور وزیر کشور، ستادهای بحران برای استفاده در مواقع لزوم هم اکنون در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.


گودرزی با بیان اینکه حدود 700 هزار نفر از زائران کشور هم اکنون در عراق حضور دارند که به احتمال زیاد امشب و فردا به کشور باز می‌گردند،‌ گفت: مهلت روادید زائران اربعین 20 روزه است و این زمان از لحظه خروج زائران از کشور و درج تاریخ و مهر ورود به کشور عراق محاسبه می‌شود.


وی با بیان اینکه امکان اسکان اضطراری در پایانه‌های مرزی بر اساس برنامه‌‌ریزی کمیته‌های اسکان، تغذیه و پذیرایی ستاد مرکزی اربعین دو تا سه روز بعد از ورود زائرین در مرزهای زمینی در نظر گرفته شده است،‌گفت: زائرین در صورت توقف در این مرزها می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.


سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در پایان تصریح کرد: تردد در استان ایلام و خوزستان سنگین اما با مدیریت پلیس راه کشور روان است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته