دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1395 - 15:53
مدیرکل محیط زیست هرمزگان به آنا گفت

گرد و غبار استان هرمزگان ۸ برابر استانداردهای زیست محیطی است/ مدارس هرمزگان فردا تعطیل است/ ادامه گرد و غبار هرمزگان تا هفته آینده

مدیرکل محیط زیست هرمزگان وضعیت شاخص کیفیت هوایی استان را ۸ برابر حد استانداردهای زیست محیطی اعلام کرد و گفت: وضعیت گرد و غبار هوای استان تا شنبه ادامه خواهد داشت.
کد خبر : 136188

مجید وفادار، مدیرکل محیط زیست هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد وضعیت آلودگی‌ هوای استان اظهار کرد: براساس گزارش رسیده از سوی هواشناسی استان، سامانه پرفشار سیبری از امروز با تحت تاثیر قرار دادن استا‌ن‌های جنوبی کشور تا روز شنبه ششم آذرماه ادامه دارد برهمین اساس با کاهش ۸ درجه‌ای هوا و باد شمال شرقی پدیده ریزگرد در استان ادامه خواهد بود.


وی افزود: از ساعت ۶ صبح امروز تا ساعت ۱۰ صبح، میزان ریزگردها از ۳۰۰ میکروگرم بر متر مکعب در ساعت ۶ صبح به مقدار ۱۲۰۰ میکروگرم بر متر مکعب در ساعت ۱۰ صبح رسیده است و براساس آخرین گزارش میزان ریزگردها در ساعت 13 ظهر امروز به 700میکروگرم برمتر مکعب رسیده است.


وفادار یادآور شد: شاخص‌های وضعیت آلودگی هوا در شرایط خطرناک ( (psiبه میزان بالاتر ۳۰۰ و در شرایط بحران قرار گرفته است همچنین میزان گرد وغبار موجود در هوا حدود ۸ برابر حد استانداردهای زیست محیطی و شرایط خطرناک برای همه گروه‌های سنی رسیده است.


وی با بیان اینکه وضعیت میدان دید در شهرستان بندرعباس ۲۰۰ متر و در سایر شهرستان‌های مرکزی و شرقی استان بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ متر رسیده‌ است، افزود: براساس گزارش هواشناسی مبنی بر پایداری استقرار ریزگرد در منطقه و آلودگی هوا ناشی از ریزگردها تمام مدارس مقطع صبح و عصر شهرستان‌های بندرعباس، قشم، رودان، میناب، جاسک و حاجی آباد تعطیل شده است و مدارس این مناطق برای فردا نیز تعطیل خواهد بود اما برای تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها عصر امروز تصمیم گیری خواهد شد.


مدیرکل محیط زیست هرمزگان منشاء ریزگردهای هرمزگان را منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دانست و گفت: یکی دیگر از دلایل افزایش بروز ریزگردها در استان تغییرات شدید اقلیمی و خشکسالی‌های سال‌های اخیر است.


وفادار یادآور شد: در پی بروز پدیده ریزگردها و ورود سامانه پر فشار سیبری به استان، نشست اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری تشکیل و نسبت به تجهیز و آمادگی دستگاه‌های ذی ربط دستوراتی صادر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب