دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امروز در بازارهای جهانی؛

سقوط قیمت طلا در پی افزایش نرخ دلار

قیمت جهانی طلا در آخرین روز از هفته گذشته به پایین‌ترین حد خود طی ماه‌های اخیر رسیده است.
کد خبر : 136166

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، معاملات امروز طلا در حالی رقم خورد که این فلز گران‌بها در آغاز معاملات با افزایش قیمت همراه بود. البته قیمت این فلز طی هفته گذشته بار دیگر با کاهش روبه‌رو شده و روز جمعه به پایین‌ترین سطح در ماه‌های اخیر رسیده است.


قیمت هر اونس طلا نیز با 4.10 دلار افزایش به بیش از یک هزار و ۲۱۲ دلار رسیده است.


شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۰.۱۴ درصد کاهش به کمتر از ۱۰۱.۲۱ واحد رسیده است. ارزش دلار آمریکا روز جمعه در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۳ میلادی رسیده است.


تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورت ادامه روند صعودی ارزش دلار، قیمت طلا زیر فشار بیشتری قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر افزایش گمانه زنی ها نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.


همچنین به عقیده این تحلیلگران اقتصادی سیاست های مالی ترامپ رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا طی ماه های آینده موجب افزایش تورم خواهد شد و فدرال رزرو راهی جز افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.


در بازار جهانی انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با ۱.۲۸ درصد افزایش به بیش از ۴۷.۳۹ دلار رسیده است.


قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۶.۶۴ دلار رسیده است. به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه قرار خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته