دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

محمد احمدی: «جنجال در عروسی» اولین تجربه جدی سه‌بعدی سینمای ایران است

محمد احمدی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «جنجال در عروسی» به کارگردانی سید رضا خطیبی از برنامه‌ریزی برای اکران گسترده این فیلم در سینماهای ایران و همچنین سینماهای کشورهای فرانسه و بلژیک خبر داد.
کد خبر : 136110

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درمورد تبلیغات گسترده فیلم که در آستانه اکران عمومی قرار گرفته، گفت: «از امروز به طور گسترده در فضای مجازی تبلیغات را آغاز کرده‌ایم و تلویزیون هم 240 نوبت پخش تیزر به ما داده که از روز اول اکران، یازدهم آذر ماه پخش خواهند شد. از طرفی در حال رایزنی برای گرفتن بیلبوردهای شهری هستیم اما به خاطر هزینه‌های بالا نمی‌توانیم هزینه‌ها را پرداخت کنیم و دنبال اسپانسر هستیم. فیلم سینمایی «جنجال در عروسی» محصول مشترک ایران و فرانسه است و چون در حوزه کودک و نوجوان ساخته شده، انتظار داریم از فیلم حمایت‌ شود و با اکران‌هایی برای دانش‌آموزهای مدارس فیلم هرچه بیشتر دیده شود.»


توجه بیشتر سینماگران به فیلم‌‌های سه‌بعدی


احمدی با توجه به بی‌تجربه بودن سینمای ایران در ساخت و نمایش فیلم‌های سه‌بعدی، «جنجال در عروسی» را امکان مناسبی برای سینمای ایران دانست تا بیشتر به این حوزه توجه نشان دهد: «امیدوارم «جنجال در عروسی» ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کند و امکان مناسبی برای دیگر سینماگران فراهم کند تا به فیلم‌سازی سه‌بعدی توجه بیشتری داشته باشند.»



اولین تجربه جدی سه‌بعدی در سینمای ایران


احمدی «جنجال در عروسی» را فیلمی با استانداردهای جهانی دانست و گفت: «تمام تلاش‌مان را کردیم تا فیلمی استاندارد بسازیم. با فرانسوی‌ها مذاکره کردیم و فیلم مشترکی با آن‌ها ساختیم چرا که تجربه ساخت چنین فیلم‌هایی را نداشتیم. خوشبختانه نتیجه کار رضایت‌بخش بود و «جنجال در عروسی» توانست جایزه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم‌های سه‌بعدی کره‌جنوبی را ببرد. به جرات می‌توانم بگویم: این فیلم اولین تجربه جدی سه‌بعدی در سینمای ایران است.»


کمبود سینماهای سه‌بعدی


این تهیه‌کننده در مورد اکران فیلم با توجه به کمبود سینماهای سه‌بعدی در ایران گفت: «متاسفانه در ایران سینماهای سه‌بعدی کم هستند و غیر از سینماهای ایوان شمس، کورش، فرهنگ، چارسو و زندگی، سینما هویزه مشهد تنها سالن مجهز به پخش سیستم سه‌بعدی در شهرستان‌‌هاست. از طرفی ما دو نسخه سه‌بعدی و دوبعدی از فیلم تهیه‌ کرده‌ایم تا فیلم در تمام سینماهای کشور نمایش داده شود.»



اکران در بلژیک و فرانسه


محمد احمدی درمورد هزینه‌های فیلم هم گفت: «از آن‌جایی که فیلم محصول مشترک ایران و فرانسه بود؛ هزینه‌های ما 1 میلیارد و 800 میلیون تومان شد و باقی هزینه‌ها را طرف فرانسوی متقبل شد. آن‌ها دستمزدی نگرفتند و قرار شد در اکران‌های خارج از کشور، دست‌مزدشان و هزینه‌هایی که در فیلم کردند را دریافت کنند. تنها هزینه‌هایی که کردیم، هزینه محل اقامت و هزینه‌های مایحتاج روزانه عوامل فرنسوی بود. برنامه‌هایی برای اکران این فیلم در سینماهای فرانسه و بلژیک داریم که هنوز تاریخ اکران در سینماهای این دو کشور قطعی نشده است.»


روایت فانتزی «جنجال در عروسی»


احمدی در انتها به فضای فیلم اشاره کرد و گفت: «تمام فیلم در شهرستان یزد تصویربرداری شده و عروسی‌ای را روایت می‌کند که با اتفاق‌های عجیب و غریبی همراه می‌شود و فضایی کاملا فانتزی دارد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد احمدی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته