دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1395 - 12:25

سلطانی‌فر: با منابع محدود دولتی نمی‌توانیم در ورزش تحول ایجاد کنیم/ سقف اعتبار ما محدود است و به درد فوتبال نمی‌خورد

وزیر ورزش و جوانان می گوید اگر خودمان را محدود به منابع دولتی کنیم نمی‌توانیم در ورزش تحول ایجاد کنیم.
کد خبر : 136087

به گزارش گروه ورزشی آنا، امروز وزارت ورزش و جوانان تفاهم‌نامه‌ای را با صندوق کارآفرینی امید به امضا رساند. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان درحاشیه تفاهم وزارت ورزش با صندوق کارآفرینی امید گفت: «با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری کرده‌اند ما هم در ارائه برنامه‌هایمان این موضوع را به عنوان مهم‌ترین سیاست‌گذاری مدنظر قرار می‌دهیم که یکی از موارد فعال کردن اقتصاد ورزش است.


وی افزود: «بنگاه‌های زیادی در سراسر جهان فعال هستند که سرمایه‌گذاری‌های خوبی هم انجام می‌دهند. در ایران باید به این موضوع نگاه جدی شود. در جهان اشخاص حقیقی و حقوقی در امر ورزش سرمایه‌گذاری گسترده دارند و باشگاه‌ها به عنوان محل درآمد نه هزینه ایفای نقش می‌کنند و سرمایه‌گذاران به عنوان یک فرصت درآمد و ایجاد اشتغال به آن نگاه می‌کنند.»


سلطانی‌فر در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه در ایران شرایط لازم فراهم نشده است، خاطرنشان کرد: «در ایران این کار جدی پرداخته نشده است و بنگاه‌ها به جای درآمد آن را محل هزینه می‌بینند. به همین دلیل رغبتی برای سرمایه‌گذاری نیست. ما هم اگر بخواهیم خودمان را محدود به منابع دولتی کنیم نمی‌توانیم تحول ایجاد کنیم. بخش خصوصی حتما باید جدی‌تر و همه‌جانبه وارد سرمایه‌گذاری در ورزش شود. لازم است حرکت خیرین ورزشی را هم که از 2-3 سال پیش شروع شده بیشتر گسترش دهیم.»


وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه بخش خصوصی به دلیل سود بانک‌ها حاضر به فعالیت نیست، خاطرنشان کرد: «دولت و نهادهای مختلف هم باید به بخش خصوصی کمک کنند چرا که تسهیلاتی که از سوی بانک‌ها داده می‌شود سود زیادی دارد. تلاش ما این است در آینده همکاری با صندوق توسعه ملی را هم پیگیری کنیم اما تفاهم‌نامه امروز و اعتبار 50 میلیاردی اولین قدم است تا تسهیلاتی را به ورزش و جوانان اختصاص دهیم.»


وی همچنین در پاسخ به این سؤال که چقدر از این بودجه و اعتبار به همگانی و چقدر به بخش خصوصی داده می‌شود، عنوان کرد: «ما متناسب با تقاضاها و سهمیه‌ها فعالیت می‌کنیم و هر بخشی که سریع‌تر عمل کند و فدراسیونش یا نهاد مربوطه‌اش اقدام کند می‌تواند بودجه را بگیرد. سقف ما 100 میلیون تومان است که 5 ساله با نرخ 4 درصد به باشگاه‌ها داده می‌شود اما باز هم این اعتبار نیاز به برنامه‌ها و طرح‌های باشگاه‌ها دارد.»


سلطانی‌فر در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون تقاضایی داشته‌اید یا خیر، یادآور شد: «در سفرهایی که داشتم تقاضاهای زیادی برای سرمایه‌گذاری در ورزش بود که وام می‌خواستند. به فکرمن افتاد تا بلافاصله اقدامی انجام دهم که امروز هم تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم.»


وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه آیا از این اعتبار شما به باشگاه های فوتبال هم اعتباری داده خواهد شد یا خیر، گفت: «چون سقف این اعتبار محدود است به درد لیگ و باشگاه‌های فوتبالی نمی‌خورد. هدف کمک به باشگاه‌ها بخش‌ خصوصی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته