دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1394 - 14:26

تهدید رسایی به سؤال از رئیس‌جمهوری در صورت منتشر نشدن فکت شیت ایرانی

نماینده تهران در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس، با انتقاد از تأخیر وزارت خارجه در انتشار فکت شیت ایرانی، با تهدید رئیس‌جمهوری، گفت: از آقای ظریف سؤال کردیم که اگر قانع نشویم، سؤال از روحانی باید مطرح شود.
کد خبر : 13606

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حمید رسایی در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس در تذکر شفاهی به منتشر نشدن فکت شیت مذاکرات از سوی وزارت امور خارجه واکنش نشان داد.


نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: 2 ساعت وقت 250 نماینده چقدر ارزش دارد؟ امضای 213 نماینده به چه میزان دارای ارزش است؟


وی، به جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی پیرامون مذاکرات هسته‌ای اشاره و اظهار کرد:‌ دو هفته پیش آقای صالحی در همین مجلس گفت رهبر انقلاب تیم مذاکره‌کننده را موظف به انتشار فکت شیت کرده‌اند که آقای ظریف نیز این موضوع را پذیرفت.


رسایی ادامه داد: 2 روز بعد از جلسه غیرعلنی مجلس با آقایان ظریف و صالحی، مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان، مطالبه خود را علنی کرده و تأکید کردند که ما موضوع محرمانه نداریم و همین مسئله را نشانه‌ای برای همدلی و همزبانی دانسته‌اند.


نماینده تهران، تصریح کرد: اظهارات مقامات دولتی و تیم مذاکره‌کننده نشان می‌دهد که نمی‌خواهند فکت شیت را منتشر کنند.


وی افزود:‌ آقای ظریف می‌گوید بعد از انجام توافق فکت شیت را منتشر می‌کنیم. حال من می‌پرسم اگر توافقی صورت نگرفته پس این همه خوشحالی و تبریک برای چه بود.


رسایی با اشاره به نامه نمایندگان به ظریف، گفت: 213 نفر از نمایندگان طی بیانیه‌ای خواستار انتشار فکت شیت شدند،‌من نمی‌دانم مگر نظر نمایندگان مهم نیست که هیچ ترتیب اثری تاکنون داده نشده است.


نائب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان تذکر خود تأکید کرد: در این باره از آقای ظریف سؤال کردیم که اگر قانع نشویم، سؤال از روحانی باید مطرح شود.


درخواست‌ها برای انتشار فکت شیت ایرانی در حالی با تهدید سؤال از رئیس‌جمهوری مطرح می‌شود که پیش از این، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه دولت، اعلام کرده بود که سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه متفقاً فکت شیتی تهیه کرده‌اند که الان دست آقای ظریف است و اگر مصلحت بدانند این فکت شیت را اعلام می‌کنند تا برخی از این ابهاماتی که هر چند پاسخ داده شده است در چارچوب فکت شیت به عرض ملت بزرگ ایران برسد.


وی در این باره اظهار کرد: آن چیزی که خدمت ملت بزرگوار عرض می‌کنم این است که آن چیزی که مسئولان ایرانی می‌گویند عین حقیقت است و ما هیچ چیزی برای کتمان کردن نداریم.


رئیس سازمان انرژی اتمی، با اشاره به فکت شیت آمریکایی، تصریح کرد: بعد از ژنو 3 آمریکایی‌ها باز تحت عنوان فکت شیت یک بیانیه‌ای دادند و اعلامیه‌ای صادر کردند که واقعاً از دید ما پر از اشتباه و استنباط غلط بود. برای مثال آن موقع گفتند که ما غنی‌سازی ایران را به رسمیت نشناختیم در حالی که الان می‌بینید این امر اتفاق افتاد و محقق شد.


وی افزود: الان هم فکت شیتی که آمریکایی‌ها دادند، درست و نادرست را با هم قاطی کردند و می‌توان گفت که روایت و استنباط خودشان را دادند برای اینکه مقداری آشفتگی در داخل کشورمان ایجاد کنند.


صالحی خاطرنشان کرد: ما حتی در مذاکرات‌مان حرفی را که می‌زدیم پای حرف‌مان می‌ایستادیم در صورتی که برخی‌ها مثلا روی یک موضوعی که تفاهم میکردیم، می‌رفتند و دوباره می‌آمدند و علی‌رغم اینکه تفاهم می‌شد دوباره تغییراتی در آن ایجاد می‌کردند ولی گروه مذاکره‌کننده ما واقعاً با هوشیاری، تسلط و اقتدار مذاکرات را انجام می‌دادند و حرفی را هم که می‌زدند حرف صائبی بود و هم یک کلام بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته