دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1395 - 08:59

آخرین دیدار اوباما و پوتین برگزار شد

روسای‌جمهوری آمریکا و روسیه در خلال دیدار کوتاهشان در پرو درباره اوضاع سوریه و اوکراین گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 135978

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما و ولادیمیر پوتین روز گذشته (یکشنبه) تنها به مدت 4 دقیقه پیش از آغاز کنفرانس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اپک) در لیما، پایتخت پرو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.


در این دیدار کوتاه‌مدت، که آخرین دیدار اوباما با پوتین پیش از ترک کاخ سفید ارزیابی می‌شود، دو طرف درباره اوضاع سوریه و اوکراین تبادل نظر کردند.


اوباما بعد از این دیدار در کنفرانسی خبری گفت: «به پوتین گفتم ایالات متحده آمریکا عمیقا از خون‌ریزی و هرج و مرج در سوریه‌ای که به‌طور مداوم از سوی نیروهای سوریه و روسیه بمباران‌ می‌شود، نگران است. اکنون زمان توقف درگیری‌ها و آغاز روند انتقال سیاسی است.»


وی افزود: «ما معمولا صریح و در عین حال مودبانه صحبت می‌کنیم ولی اختلافات بزرگ میان ما در زمینه سیاسی آشکار است.»


پوتین نیز در کنفرانس خبری جداگانه‌ای گفت: «اوباما در نشست لیما بابت سال‌ها همکاری مشترک تشکر کرد و من به او گفتم ما در روسیه خوشحال می‌شویم که ببینیم هر زمان اراده و توانایی این (همکاری) وجود دارد.»


روابط اوباما و پوتین در چند وقت اخیر دچار تنش شده بود. اوباما هفته گذشته گفت به پوتین درباره عواقب حملات سایبری نسبت داده شده به مسکو که بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاثیرگذار بود، هشدار داده است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته