دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1394 - 13:41
براساس نتیجه غیر رسمی؛

«عمر البشیر» پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری سودان است

برخی منابع خبری با انتشار آمار و ارقامی از انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی سودان اعلام کردند که رئیس‌جمهوری کنونی این کشور از سایر رقبای خود پیش افتاده است.
کد خبر : 13593

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «آناتولی»، نتیجه اولیه و غیر رسمی حوزه‌های انتخاباتی در گوشه و کنار سودان از پیشتازی «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری کنونی این کشور حکایت دارد.


«البشیر» در برخی از حوزه‌های انتخاباتی با فاصله 90 درصدی از رقبای خود پیش افتاده است.


براساس نتیجه غیر رسمی 10 حوزه انتخاباتی، «البشیر» از سایر رقبای خود پیش افتاده است و نامزدهای حزب وی (المؤتمر الوطنی) در پارلمان نیز از رقبای خود جلو هستند.


«فاطمه عبد المحمود» رئیس حزب «ائتلاف سوسیالیست» و «فضل السید شعیب» رئیس حزب «حقیقت فدرال» به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.


خبرهای ارسالی از ولایت جنوبی «دارفور» از این موضوع حکایت دارد که در 5 حوزه انتخاباتی بیش از 90 درصد به «البشیر» رأی داده‌اند.


در حوزه‌های انتخاباتی ولایت دارفور از جمله «کاس»، «وعد فرسان» و «تلس» آرای نامزدهای مستقل و نامزدهای حزب حاکم در پارلمان نزدیک است ولی «البشیر» رقیب جدی ندارد.


با وجود اینکه میزان رأی مردم سودان در ولایت «الجزیره» واقع در مرکز این کشور کاهش یافته است ولی «البشیر» در شهر «مدنی» (پایتخت این ولایت) 90 درصد آرا را کسب کرده است.


در سایر نقاط این ولایت، نامزدهای حزب «المؤتمر الوطنی» دستکم از مجموع 18 کرسی، 3 کرسی را به دست آورده‌اند.


انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی سودان دوشنبه (24 فروردین) برگزار شد. قرار است نتیجه نهایی 7 اردیبهشت اعلام شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: عمر البشیر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته