دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت وگو با آنا

محمد فنایی: یک داور هیچ وقت شرافت فوتبالی خودش را نمی‌فروشد/ صالحی طبق قانون باید به رحمتی تذکر می‌داد

کارشناس داوری گفت: رحمتی در زمان ضربه پنالتی بازیکن صبا پشتش را به این بازیکن کرد و صالحی هم طبق مقررات باید به رحمتی تذکر می‌داد که رویش را به سمت بازیکن برگرداند.
کد خبر : 135914

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میان دو تیم استقلال تهران و صبای قم در ضربات پنالتی با شائبه‌هایی همراه بود. موقع زدن ضربه اول پنالتی تیم صبای قم و صحبت‌های کیوان امرایی با داور بازی و بعد از آن صحبت‌های صالحی با مهدی رحمتی باعث شد تا شایعاتی مبنی بر گفتن جهت توپ توسط داور به رحمتی مطرح شود.


محمد فنایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد صحبت‌های به وجود آمده در مورد ضربه پنالتی اول تیم صبای قم و صحبت‌های صالحی با رحمتی گفت: «در قانون پنالتی دروازه‌بان نمی‌تواند پشتش را به بازیکنی که می‌خواهد پنالتی بزند بکند. رحمتی در زمان ضربه پنالتی بازیکن صبا پشتش را به این بازیکن کرد و صالحی هم طبق مقررات باید به رحمتی تذکر می‌داد که رویش را به سمت بازیکن برگرداند.»


وی ادامه داد: «این صحبت‌های رد وبدل شده بین رحمتی و صالحی باعث بوجود آمدن شائبه‌هایی شد که متاسفانه جامعه داوری ما را زیر سوال می‌برد. یک داور هیچ وقت شرافت فوتبالی خودش را نمی‌فروشد. یک داور یک عمر زحمت می‌کشد تا اعتباری را کسب کند و به همین راحتی اعتبارش را از دست نمی دهد.»


کارشناس داوری در مورد صحبت‌های مطرح شده مبنی بر تبانی امرایی و رحمتی با کمک، داور مسابقه برای زدن ضربه پنالتی اول تیم صبا بیان کرد: «هر کس صحبتی در این مورد مطرح می‌کند باید مسئولیت صحبت‌های خودش را بر عهده بگیرد. در هر بازی که کار به ضربات پنالتی می‌کشد باید یک دروازه بان پنالتی را مهار کند تا آن بازی برنده داشته باشد که در بازی استقلال و صبا، رحمتی اولین پنالتی را مهار کرد و باعث برد تیمش شد.»


فنایی در خصوص کسب عنوان بهترین داور آسیا توسط علیرضا فغانی و تیم داوری ایران گفت: «فغانی در سال 2016 بهترین قضاوت‌ها را انجام داد و حقش بود که این عنوان را کسب کند. متاسفانه یک داور ما در دنیا به چنین افتخاری می رسد اما ما در داخل کشور به این حالت داوران خودمان را می‌کوبیم. این کارها و صحبت‌ها توهین به جامعه داوری است و دپارتمان داوری باید جلوی این حرف ها و تهمت ها را بگیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته