دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1395 - 10:39

اوباما در آمریکای لاتین: از دونالد ترامپ نترسید

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا که همانند سفر به اروپا، در آمریکای لاتین نیز در پی کاهش نگرانی‌ها از انتخاب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب است، از دیگران خواست که درباره فرد تازه انتخاب شده، نتیجه گیری‌های منفی نداشته باشند. این در حالی است که اوباما پیشتر، ترامپ را فردی نامناسب برای تصدی ریاست کاخ سفید اعلام کرده بود.
کد خبر : 135833

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، اوباما در آخرین سفر خارجی‌اش به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا به یونان و آلمان رفته بود تا نگرانی‌ها از بابت انتخاب میلیاردر نیویورکی به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب را کاهش دهد.


اوباما پس از اروپا عازم آمریکای لاتین شده است. او در سفر به پرو گفت: «مهمترین پیام من به شما همان پیامی است که به کشورهای اروپایی دادم. من می‌خواهم به شما بگویم که نباید از انتخاب ترامپ نگران باشید.»


وی افزود: «تا زمانی که دولت ترامپ رسما بر سر کار بیاید، منتظر باشید. آن زمان است که دولت جدید سیاست‌هایش را اجرا خواهد کرد و آن زمان شما می‌توانید درباره این دولت قضاوت کنید که آیا اقداماتش متناسب با منافع جامعه بین‌المللی است یا خیر.»


برخی مواضع ترامپ از جمله دیوارکشی در مرز با مکزیک، خروج از پیمان تجارت آزاد نفتا و منع ورود مسلمانان به آمریکا باعث ایجاد نگرانی‌های فزانیده‌ای در سراسر جهان شده است. اوباما در جریان سفرش به اروپا و آمریکای لاتین تلاش می‌کند تا بر این نگرانی‌ها غلبه کند.


اوباما گفت: «برای همه مردم جهان مهم است که قضاوت زودهنگام درباره رئیس‌جمهوری منتخب نداشته و اجازه دهند تا او کارش را شروع کند و بعد در مورد سیاست‌هایش قضاوت کنند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته