دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1395 - 13:57

رهبر کره‌شمالی با موشک از ترامپ استقبال می‌کند

یک شبکه آمریکایی با انتشار گزارشی درباره سیاست‌های آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ نسبت به برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی نوشت رهبر کره‌شمالی تصمیم گرفته است با آزمایش موشک بالستیک میان‌برد در ماه ژانویه 2017 (دی) و هم‌زمان با ورود ترامپ به کاخ سفید، یک پیام زودهنگام برای او ارسال کند.
کد خبر : 135689

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری الایام، پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی سناریویی را منتشر کرد که بر طبق آن تنش میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی می‌تواند به یک جنگ هسته‌ای منجر شود. این در حالی است که شعارهای تبلیغاتی ترامپ (نسبت به مواجهه با کره‌شمالی)، دولت آمریکا را در بوته آزمایش قرار داده است و این نگرانی در جهان وجود دارد که رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در انتخاب گزینه مناسب برای مصاف با رهبر کره‌شمالی به دردسر بیفتد.


به گزارش این شبکه آمریکایی، اکنون زمان آن فرارسیده است که ترامپ میان اجرای وعده‌های انتخاباتی‌ خود درباره افزایش حمایت از هم‌پیمانانش در آسیا همچون کره‌جنوبی و ژاپن و حمایت از آن‌ها در مصاف هسته‌ای با کیم و یا مواجهه مستقیم با کیم که تبدیل به یک تهدید بزرگ برای حل مشکلات اقتصادی جهان شده است، یک گزینه را انتخاب کند.


سی‌ان‌بی‌سی نوشت: «به‌نظر می‌رسد رهبر کره‌شمالی (طبق گفته مقام‌های نظامی و دستگاه اطلاعات آمریکا) تصمیم گرفته است با آزمایش موشک بالستیک میان‌برد در ماه ژانویه 2017 (دی) و هم‌زمان با ورود ترامپ به کاخ سفید، یک پیام زودهنگام برای او ارسال کند. این آزمایش موشکی به مثابه هشدار پیونگ یانگ به واشنگتن است که قصد ندارد از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود دست بردارد.»


کارشناسان نظامی تاکید می‌کنند که کره‌شمالی به‌زودی قصد آزمایش موشکی از نوع موسودان یا موشک دور برد بی ام 35 را دارد که می‌تواند اهداف را در 3500 کیلومتری هدف قرار دهد؛ این یعنی هدف قرار دادن مواضع آمریکا در اقیانوس آرام برای کره‌شمالی قابل دسترسی خواهد بود.


ترامپ پیشتر در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته بود قصد دارد با رهبر کره‌شمالی وارد مذاکره شود تا کیم، برنامه‌های هسته‌ای خود را متوقف کند. باوجود اعلام این خبر، ترامپ جزئیات برنامه‌اش برای بستن قرارداد با کره‌شمالی را بیان نکرد و تنها گفت نشستش با کیم می‌تواند تحولی بزرگ در سیاست‌های آمریکا نسبت به کره‌شمالی ایجاد کند.


به اعتقاد دونالد ترامپ، کلید حل مشکلات آمریکا با کره‌شمالی در دستان چین است. او می‌گوید ابزارهای فشاری برای مهار کیم هسته‌ای در اختیار دارد و می‌تواند با فشار آوردن بر چین از لحاظ اقتصادی، حمایت‌های دیپلماتیک و سیاسی این کشور برای مهار کره‌شمالی را جلب کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته