دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کانون شعر و ادب فرهنگ‌سرای امام(ره) برگزار می‌کند

اهل نار و اهل جنت هم دکان در مثنوی معنوی

سلسله نشست‌های ادبی با عنوان « مولوی شناسی »، با موضوع اهل نار و اهل جنت هم دکان در مثنوی معنوی دوشنبه یکم آذر در فرهنگسرای امام(ره) برگزار خواهد شد.
کد خبر : 135611

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای امام(ره)، در این سلسله نشست‌ها از داستان‌های مثنوی مولانا خوانده و نکات اخلاقی و معرفتی آن تشریح می‌شود. روخوانی، تحلیل، تفسیر اشعار مولانا از و بررسی اشعار و تحلیل کرامت انسانی دراشعار مولانا بخش‌های دیگر این برنامه است.


در این نشست که با حضور محمد کیهانی برگزار می‌شود به تشریح اهل نار و اهل خلد در این جهان هم خانه‌اند اما در حقیقت میان آنها از نظر روحی و معنوی فاصله است که هرگز به یکدیگر نمی آمیزند و این فاصله مانند کوه قاف عظیم است.زر وخاک در معدن باهم اند اما ارزش آنها باهم آن قدر فرق دارد که گویی صدها بیابان ومنزلگاه فاصله دارند .دُرّ وشَبَه( سنگ زینتی سیاه وکم بها) باهم در یک گردن بند به کار می روند، اما ارزش آنها یکی نیست.وخلاصه مولانا وجود انسانهارا به دریایی تشبیه می کند که یک نیمهْ آن شیرین ونیمهْ دیگرش تلخ است و ... می پردازد.


علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند یکم آذر ساعت 10 به فرهنگسرای امام(ره) واقع در نیاوران،خیابان شهید باهنر،بعد از خیابان جماران،خیابان امیرسلیمانی، مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته