دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1395 - 09:59
رئیس سازمان نظام پزشکی:

70 درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری است/ به ازای هر ٨ زن یک نفر به سرطان پستان مبتلا می‌شود

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه 70 درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری است، گفت: چاقی مفرط، مصرف بی‌رویه فست‌فودها و تغذیه نادرست عامل اصلی بروز سرطان محسوب می‌شود.
کد خبر : 135591

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا زالی صبح امروز در افتتاحیه اولین کنفرانس سرطان غرب آسیا عنوان کرد: در خصوص درمان سرطان در دنیا هر روز محققان پیشرفت‌های خوبی را به دست می‌آورند و باید گفت که 60 تا 70 درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری است.


رئیس سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: امروزه سرطان در جامعه بشری به عنوان سومین عامل مرگ‌و‌میر مطرح است که می‌توان با شناسایی برخی فاکتورهای خطر نسبت به درمان به موقع اقدام کرد.


زالی با اشاره به اینکه سرطان‌ها در افراد مسن شیوع بیشتری دارد، گفت: در برخی از انواع سرطان عامل توارث دیده نمی‌شود.


وی ادامه داد: امروزه یکی از عوامل ابتلا به سرطان، تغذیه نادرست است به خصوص در کشور ما مصرف بی‌رویه فست فودها و همچنین چاقی مفرط به ویژه در بانوان عامل ایجاد سرطان پستان محسوب می‌شود.


زالی با بیان اینکه کم تحرکی، وجود برخی ویروس‌ها در خاک و آب از عوامل خطر ابتلا به سرطان است، تاکید کرد: تشخیص به موقع سرطان می‌تواند در درمان بسیار موثر باشد، اما متاسفانه اکثر بیماران موقعی مراجعه می‌کنند که سرطان پیشرفت کرده است.


وی با بیان اینکه در برخی از سرطان‌ها غربالگری انجام می‌شود، گفت: با این حال در تمام انواع سرطان غربالگری وجود ندارد اما در برخی سرطان‌ها مانند سرطان سینه با انجام غربالگری می‌توان از شیوع زیاد آن جلوگیری کرد.


رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه امروز در دنیا عمر بیماران سرطانی با استفاده از روش‌های جدید افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تست‌های غربالگری در تشخیص به موقع سرطان دهانه رحم و پستان در بانوان، سرطان پروستات در آقایان، سرطان گوارش و روده بزرگ نقش بسزایی دارد.


وی افزود: در کشور به ازای هر ٨ زن یک نفر به سرطان پستان مبتلا می‌شود و از طرفی این نوع سرطان در کشور ما نسبت به استاندارد جهانی دیرتر تشخیص داده می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته