دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1395 - 10:28

پاکستان جماعت الاحرار و لشکر جهنگوی را به لیست گروه‌های تروریستی افزود

سازمان مرکزی مبارزه با تروریسم پاکستان (نیکتا) نام جماعت الاحرار و لشکر جهنگوی را به لیست گروه‌های تروریستی اضافه کرد.
کد خبر : 135587

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، از 11 نوامبر (21 آبان) جماعت الاحرار و لشکر جهنگوی ممنوع الفعالیت هستند و با اضافه شدن نام این گروه‌ها تعداد گروه‌های تروریستی و ممنوع الفعالیت در لیست سازمان مبارزه با تروریسم به 63 گروه می‌رسد.


به گزارش دیلی اکسپرس، آمریکا در 4 آگوست (14 مرداد) نام جماعت الاحرار را که از طالبان پاکستان جدا شده است، به لیست گروه‌های تروریستی اضافه کرد.


جماعت الاحرار یکی از شاخه‌های طالبان است که در سال 2014 به رهبری احسان‌الله احسان از این گروه جدا شد و عملیات‌های متعددی علیه اقلیت‌های مذهبی،‌ مردم عادی،‌ نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان انجام داد.


جماعت الاحرار در 27 مارس (8 فروردین) مسئولیت عملیات انتحاری در منطقه گلشن اقبال پارک شهر لاهور را پذیرفت که بزرگترین عملیات تروریستی این گروه است و 70 کشته و 100 زخمی بر جای گذاشت.


حمله به کنسولگری آمریکا و کشتن دو محافظ پاکستانی تبار این کنسولگری از دیگر عملیات‌های گروه جماعت الاحرار است.


لشکر جهنگوی در سال 1996 با کمک سپاه صحابه تشکیل شد و یک گروه فرقه‌گرا است که بیشتر ترور شیعیان را در دستور کار قرار داده بود.


مقام‌های نظامی پاکستان اعلام کردند لشکر جهنگوی در حمله به مرکز آموزش پلیس کویته که 60 کشته و 120 زخمی بر جای گذاشت دست داشته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته