دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1395 - 15:08

مجید انصاری: مرحومه دباغ الگوی زن پاکدامن، مبارز و فعال بود

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: مرحوم حدیدچی دباغ الگوی زن عفیف، پاکدامن، مبارزه و فعال در صحنه‌های مختلف سیاسی اجتماعی بود.
کد خبر : 135506

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مجید انصاری روز جمعه در حاشیه آیین تشییع و تدفین پیکر مرحوم مرضیه حدیدچی دباغ در حرم مطهر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران افزود: مرحوم حدیدچی نشان داد که زن مسلمان با رعایت نهایت پاکدامنی، عفت و حفظ شخصیت می‌تواند در همه عرصه‌ها حضور پیدا کند.


وی با بیان اینکه «ایشان سه دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بود»، اظهار کرد: متانت، شجاعت و صراحت، شاخص‌های حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی بود و وی حضوری فعال در مجلس داشت و بعد از نمایندگی هم تا آخرین سال‌های حیات در خدمت نظام و رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های انقلاب بود.


انصاری گفت: در عظمت شخصیت ایشان همین کافی است که امام(ره) در زمان ارسال پیام به گورباچف رهبر شوروی سابق وی را در کنار آیت‌الله جوادی آملی به عنوان سفیر دوم انقلاب انتخاب کردند‌.


وی گفت: از زنان و دختران جوان کشور درخواست می‌کنم زندگی این شخصیت را مطالعه کرده و از ایشان الگو گرفته و در مقابل تلاش دشمن برای ترویج خمودی و بی‌فرهنگی بایستند.


معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در مورد مرحومه حدیدچی گفت: ایمان، توکل به خدا، شجاعت و خستگی‌ناپذیری از ویژگی‌های ایشان بود که رهبر معظم انقلاب به خوبی در پیام خود بدان پرداختند.


آیین تشییع و تدفین پیکر مرحوم مرضیه حدیدچی(دباغ) روز جمعه با حضور گسترده خانواده معظم شهدا، ایثارگران، اعضای بیت امام راحل(ره) و جمعی از مسئولان لشگری و کشوری در حرم مطهر امام(ره) برگزار شد و پیکر وی در صحن حاج آقا مصطفی به خاک سپرده شد.
مرضیه حدیدچی (طاهره دباغ) از مبارزان انقلاب اسلامی که در سال 1318 در همدان دیده به جهان گشود، صبح پنج‌شنبه در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) درگذشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته