دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یادداشت شاگرد سید حسن خمینی برای استادش: درس خارجتان طعنه به درس بزرگان زد!

یکی از شاگردان درس خارج اصول فقه حجت‌الاسلام سید حسن خمینی یادداشتی فیس‌بوکی درباره استاد خود نوشته است.
کد خبر : 13550

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، متن یادداشت حجت‌الاسلام رشید داودی به شرح زیر است:


«برای استادم»


مهرماه ۸۹ بود که پس از درس خارج اصول آیت الله العظمی وحید خراسانی و خارج فقه آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مدرسه فیضیه آمده بودم، درس بعدی (تفسیر آیت الله العظمی جوادی) یک ساعت دیگر برگزار می‌شد، آنروز به فیضیه و پس از آن دارالشفاء آمدم؛ ناگاه به خاطرم آمد خبر آغاز درس خارج اصول «سیدحسن خمینی» را که چند شب قبل از سایت‌ها خوانده بودم.


لیست کلاس‌ها را چک کردم و به مدرس شماره چهار دارالشفا رهنمون شدم و به سختی جایی برای نشستن پیدا کردم.


آن روز نه تو را آیت الله و مجتهد خوانده بودند و نه علامه و دانشمند؛ آری تو خودت بودی «سیدحسن خمینی» و من و ما جذب صورت نکو و سیرت زیبایت شدیم؛ اما آنچه حضور اتفاقی مرا در درس شما به حضوری مشتاقانه بدل نمود نه نام و لقب و عنوان و... بود که علم شما، بیان گیرا و روش تدریستان بود.


آن روز‌ها فضا برایتان سخت و برایمان دلگیر بود؛ عده‌ای که مست از تصدی کرسی‌ها و مناصبی بودند که لایقش نبودند تو را «سیدحسن مصطفوی» می‌خواندند تا به گمانشان از چشم‌ها بیفتی و تو خمینی بودی و خمینی ماندی و روز گشایش آنان را با آغوش پر مهر پذیرا شدی تا تجسم ادب باشی و جلوه گر اخلاق؛
جدیت و پشتکار تحسین برانگیزتان در یاد گرفتن و یاد دادن و تحقیق و پژوهش و... چه زود انگشت نمای خاص و عامتان کرد و درس خارجتان طعنه به درس بزرگان زد و مراجع عظام و علمای اعلام لب به تحسینت گشودند... و تو خمینی بودی و خمینی ماندی!


در حوزه علمیه استاد خارج اصول و خارج فقه و فلسفه و عرفان شدی. در دانشگاه‌های قم و تهران مدرس دانشجویان دکتری تاریخ و جامعه‌شناسی و علوم سیاسی و... شدی؛ ده‌ها مقاله علمی - پژوهشی به رشته تحریر درآوردی. تابستا‌‌نهایت را پر از تعلم و تعلیم ریاضی و هندسه و نجوم و زبان انگلیسی و... کردی و تو به دنبال نام نشان و لقب نبودی چرا که خمینی بودی و ماندی.


و این روز‌ها تو بزرگ و بزرگ‌تر شده‌ای و چشم بدخواهان و حسودان بیش از گذشته به دنبالت است چرا که بزرگ و کوچک بر فضل و مکانتت معترفند لذا کوته بینان بزرگی نامت را برنمی تابند.


آری استاد! تو برای ما بزرگ بوده، هستی و خواهی بود. این القاب و عناوین نبودند که بزرگت کردند که علم و ادب و اخلاق و فضلت بود. پس چه آیت الله و مجتهد و علامه و دانشمندت بخوانند یا نخوانند برای ما تفاوتی ندارد چرا که تو خمینی بودی و خمینی هستی.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته