دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1395 - 14:11

لاوروف: آمریکا تلاش می‌کند جبهه فتح‌الشام را حفظ کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت این احساس وجود دارد که آمریکا در تلاش است تا گروه تروریستی جبهه فتح‌الشلم (جبهه‌النصره سابق) را حفظ کند.
کد خبر : 135457

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف گفت روند پیشرفت همکاری با آمریکا در رابطه با سوریه، مسکو را ناراحت می‌کند به ویژه این که احساس می‌شود آمریکا در تلاش است فعالیت جبهه فتح‌الشام (النصره سابق) را حفظ کند.


لاوروف افزود: «روسیه و آمریکا تماس‌های ثمربخشی دارند، اما موضوع این است که نمی‌توان معارضان را از تروریست‌ها تمیز داد و آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد.»


رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: «روند پیشرفت تماس‌ها با آمریکا در رابطه با سوریه مسکو را ناراحت می‌کند. این تماس‌ها در ژنو در سطح نظامی و با حضور کارشناسانی از برخی کشورهای خاورمیانه که به‌طور مستقیم در درگیری سوریه حضور دارند، جریان دارد.»


وی تصریح کرد: «موضوع مهم، اکنون مرزبندی میان معارضان میانه‌رو و جبهه فتح‌الشام است که آمریکایی‌ها به خاطر آن نتوانسته‌اند توافق‌های به دست آمده با ما را اجرا کنند.»


لاوروف افزود: «شواهد موجود نشان می‌دهند که تمایل به حفظ جبهه فتح‌الشام به‌عنوان تواناترین نیروی مخالف اسد بر همه توافق‌ها غلبه دارد و این درحالی است که این گروه هم در آمریکا، هم در روسیه و هم در سازمان ملل متحد در فهرست گروه‌های تروریستی گنجانده شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته