دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازگشت آرام بورس به کانال 79 هزار واحدی

با وجود آنکه با اعلام نتایج انتخابات آمریکا،‌ هیجان بر رفتار سهامداران بورس غلبه کرد و در یک روز شاخص 1500 واحد سقوط را تجربه کرد اما با فاصله گرفتن از آن اتفاق، ‌در هفته گذشته بورس اوراق بهادار تهران توانست 800 واحد را جبران کند و به کانال 79 هزار واحدی بازگردد.
کد خبر : 135445

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ هرچند که اکنون رفتار سهامداران کمی منطقی تر شده اما دو عامل می‌تواند شاخص بورس را با تغییرات و نوسانات همراه کند.


بازیگران عرصه بازار سرمایه چشم انتظارند تا دونالد ترامپ به کاخ سفید برود تا ببینند حرف تا عمل رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا چقدر به هم نزدیک است. این نگرانی سبب شده تا سهامداران محتاط عمل کنند.


همچنین از سوی دیگر،‌ انتخابات سال آینده ایران نیز بر این بازار موثر است.


تجربه ثابت کرده با نزدیک شدن به زمان انتخابات در ایران،‌ همواره شاخص بورس حرکات مثبتی داشته است بنابراین در ماه‌های آینده باید شاهد بازی شاخص و نوسانات حاصل از تحولات سیاسی بر روی آن باشیم.


در این حال هفته گذشته بورس تهران توانست 800 واحد صعود را ثبت کند و به 79 هزار و 268 واحد برسد.


در هفته ای که گذشت ارزش معاملات اوراق بهادار به ۲۰ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال رسید که این آمار در مقایسه با هفته قبل حدود ۷۰ درصد افزایش نشان میدهد.


تحولات بازار سهام در هفته گذشته نشان میدهد که پیش بینی کارشناسان درست بوده و تاثیر انتخابات آمریکا بر بورس ایران زودگذرو هیجانی است و نمیتواند تاثیر عمیقی بر این بازار داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته