دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1395 - 10:12
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین خبر داد:

بهره‌مندی ۱۰ درصد زائران اربعین از خدمات سلامت وزارت بهداشت

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین از سه برابر شدن تجهیزات و امکانات اورژانس در مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ درصد زائرین از خدمات سلامت ما بهره برده‌اند.
کد خبر : 135394

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، پیرحسین کولیوند اظهار کرد: نسبت به سال گذشته تجهیزات و امکانات ما سه برابر شده است. در حال حاضر برای ارائه خدمات سلامت و بحث بهداشت و مبارزه با بیماری‌ها مشکلی نداریم و برنامه‌ریزی‌ها دقیق و مرتب انجام شده است.


رئیس کمیته بهداشت و درمان ادامه داد: تاکنون ۱۰ درصد زائران از خدمات سلامت ما بهره برده‌اند و به تعداد کافی پزشک و پرستار وجود دارد.


وی گفت: به طور عادی هر ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در جاده‌ها پایگاه داریم، اما در مرز مهران فاصله پایگاه‌ها به یک کیلومتر رسیده است.


کولیوند افزود: رضایت‌مندی مردم از ارائه خدمات سلامت خوب بوده و در همین راستا تعداد ۴۱ درمانگاه سرپایی و ۸ بیمارستان صحرایی داریم که می‌تواند خدمات سلامت را ارائه کند.


سرپرست اورژانس کشور افزود: به اندازه کافی دارو، تجهیزات و پرسنل دیده شده و آموزش‌های گروهی و انفرادی هم انجام شده است همچنین در بدو ورود غربالگری و کنترل انجام خواهد شد.


وی ادامه داد: متخصصان در خصوص کنترل بیماری‌های واگیر تلاش می‌کنند و در زمینه پخت غذا و آب‌های آشامیدنی نیز نظارت انجام می‌شود. بین وزارت بهداشت ایران و هلال احمر عراق نیز همکاری‌هایی انجام شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته