دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1394 - 12:23

تاثیر آلایندگی آفت‌کش‌ها بر آب‌های سطحی جهان

برای اولین بار «دانشگاه کوبلنز-لاندو» آلمان به ارزیابی داده‌های جهانی مربوط به آلودگی ناشی از آفت‌کش‌ها بر آب‌های سطحی کشاورزی با استفاده از سطح آستانه تنظیمی استاندارد پرداخته است.
کد خبر : 13536

به گزارش گروه اجتماعی آنا، نتایج این ارزیابی نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد از نمونه‌های آب با غلظت آفت‌کش‌ها تشخیص داده شده‌اند که فرا‌تر از «سطح آستانه تنظیمی استاندارد» (RTL) است.


این تحقیقات در رابطه با رسوبات آب‌های سطحی نیز بیانگر آن است که بیش از ۸۰ درصد از غلظت آفت‌کش‌ها بیشتر از حد RTL است. در مجموع نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که آفت‌کش‌ها تهدیدی اساسی برای تنوع زیستی آب‌های سطحی کشاورزی در سطح جهان هستند و طرح‌های ارزیابی خطرات فعلی و شیوه‌های کنترل و نظارت بر آفت‌کش‌ها در حفاظت از محیط زیست آبی ناکام بوده‌اند.


«رالف شولز»، یکی از محققان این مطالعه، در این باره می‌گوید: «دلایل بالقوه این یافته‌ها مربوط به وجود معایب و نقایص در شیوه‌های فعلی ارزیابی خطرات آفت‌کش‌ها است.»


اصلاح سیستم‌های مرسوم کشاورزی در سطح جهان و قبول شیوه‌های نویدبخش در کشاورزی ارگانیک، از شیوه‌های احتمالی برخورد با چالش‌های تامین مواد خوراکی کافی برای جمعیت در حال رشد کره زمین و برگرداندن تاثیرات مضر آفت‌کش‌های کشاورزی بر اکوسیستم‌های جهانی نظیر آب‌های سطحی است.


بر اساس این گزارش، محققان آلمانی در این مطالعه، ۲۸ ترکیب آفت‌کش که در حال حاضر از سوی اتحایه اروپا و ایالات متحده مورد قبول هستند را از سال ۱۹۶۲ تا سال ۲۰۱۲ در ۷۳ کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته