دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1395 - 11:29
برگزاری کارگاه «اخلاق‌پژوهی» در دانشگاه آزاد اسلامی رشت

معاون پژوهش و فناوری واحد رشت: کارگاه‌های زیادی برای ساماندهی پژوهش در گیلان برگزار شده است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: در استان گیلان کارگاه‌های زیادی برای ساماندهی به وضعیت پژوهش برگزار شده است.
کد خبر : 135200

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، دکتر حسین فلاح باقر شیدائی در کارگاه «اخلاق پژوهی» که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان پژوهش و فناوری واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی واحد رشت به شرکت کنندگان در این کارگاه، گفت: در مدت سه سال اخیر تیم مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات جدی برای ارتقای جایگاه پژوهشی کشور و رعایت موازین اخلاقی انجام داد که اعتبارسنجی مقالات علمی و عدم پرداخت تشویقی به مقالات چاپ شده در مجلات بی اعتبار از جمله اقدامات انجام شده است.



وی ادامه داد: هدفمندسازی و نظارت بر شرکت اعضای هیأت علمی متقاضی شرکت در کنفرانس ها و عدم صدور مجوز شرکت در کنفرانس های بی اعتبار، اصالت بخشی پایان نامه ها و مواردی بسیار دیگر از جمله کارهایی است که در طول این مدت انجام شده است.


فلاح افزود: در استان گیلان نیز کارگاه های زیادی برای ساماندهی وضعیت پژوهش برگزار شد که این کارگاه نیز بر اساس بخشنامه های موجود در حال برگزاری است و جا دارد از مدیر کل پژوهش و فناوری واحد رشت به دلیل تدوین کتابچه اعتبارسنجی مقالات و کنفرانس های علمی اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت قدردانی شود.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خاطرنشان کرد: بر اساس دستور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی اخیرا کمیته ای برای بررسی تخلفات علمی اساتید دانشگاه تشکیل شد.



به گزارش آنا، دکتر علیرضا صیداوی دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و مدیر مسئول مجله علمی پژوهشی IJAS دارای مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پژوهشگر نمونه کشوری و استانی، به عنوان مدرس این کارگاه رعایت موارد اخلاقی در پژوهش را بر اساس بخشنامه های وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برای شرکت کنندگان در این دوره تشریح کرد و در پایان حاضران در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته