دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1395 - 16:16
به مناسب هفته کتابداری برگزار شد

اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده در واحد بابل؛ ترویج فرهنگ و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب

به منظور اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده با اهداف ترویج فرهنگ و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب نشستی با استادان و کتابداران در واحد بابل برگزار شد.
کد خبر : 135168

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به منظور آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ‌سازی این امر، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم و بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی وی در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی نشست به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده در واحد بابل برگزار شد.


دکتر میترا قیاسی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل از مدیریت زمان برایان تریسی، مترجم نوشته یلدا بلارک نام برد و گفت:« ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه و معرفی کتاب های مفید و کاربردی برای دانشجویان و جوانان اهل مطالعه یکی از مهمترین برنامه های این نشست بود.»


مدرس رشته کتابدرای واحد بابل تأکید کرد: «با توجه به اهمیت و ضرورت کتاب خوان بودن کتابداران و مطالبه جدی دبیر کل نهاد از کتابداران درباره کتابخوانی، مخاطب اصلی این نشست است که کتابداران باید آن را رعایت کنند.»


فاطمه داغمه چی فیروزجایی، مسئول کتابخانه چشم انداز نیز نشست کتابخوان توسعه رفتار مدنی رشد یافته و رشد ‌دهنده را مثبت ارزیابی کرد و اظهار کرد: «در سراسر کشور حتی روستاهای دور‌دست و نیز جمع‌های کوچک خانوادگی موجب می شودکه تا به مرور به درونی شدن عادت مطالعه منجر شود.»


کتابدار برتر کشور گفت: «به منظور آشنایی و ارتباط نویسندگان و مخاطبانشان، نویسندگان از جمله گروه‌هایی هستند که در این نشست‌ها تجربه‌های خواندنی و نگارشی خود را به اشتراک می‌گذارند.»


در این نشست، اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان بابل، اعضای کانون‌های ادبی، اعضای کانون‌های مطالعاتی، اعضای کتابخوان کتابخانه از مخاطبان عضو کتابخانه‌های عمومی حضور داشتند. کارشناسان علاقه‌مند ستادی، شخصیت‌های مرجع فرهنگی، هنری در جامعه مانند بازیگران، هنرمندان، ورزشکاران، شخصیت‌های دینی، علمی، سیاسی از دیگر شرکت کنندگان در نشست‌های کتابخوان بودند.


(ارائه دهندگان مقاله) علی رمضانپور دانشجو دکتری کتابخانه آموزشگاهی، استاندارد و تجهیزات. معصومه باقری کتابداری ارشد کتابدار 50 روش ساده برای علاقه‌مند کردن فرزند به مطالعه نوشته کتی زاهلر، مترجم: سارا رئیسی طوسی. مرضیه علیزاده کتابداری ارشد کتابدار سوخته- سیر سالک عارف انصاری همدانی نوشته هیات تحریریه موسسه فرهنگی مطالعاتی. عذرا کبودتبار کتابداری ارشد کتابدار کتابخانه های عمومی و عدالت اجتماعی نوشته جان پیتمن// ترجمه علی حسین قاسمی.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته