دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا؛

ابراهیم قاسم‌پور: سوریه از زمین بد، نهایت استفاده را برد/ صدرنشینی ایران شکننده است/ حق تیم ایران به راحتی از دست رفت

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در دیدار مقابل سوریه حق تیم ایران به راحتی از دست رفت چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا می توانست این بازی را یک روز دیرتر برگزار کند تا بازی خوبی از هر دو تیم شاهد باشیم .
کد خبر : 135130

ابراهیم قاسم‌پور پیشکسوت فوتبال درباره بازی ایران و سوریه و تساوی این تیم به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «‌بازی ایران مقابل سوریه جنگ نابرابر بود و تیم سوریه به آن چیزی که می‌خواست دست پیدا کرد. وضعیت چمن ورزشگاه به قدری بد بود که کمتر کسی فکر می‌کند این بازی فوتبال است و بیشتر به میدان جنگ شباهت داشت.»


وی ادامه داد: «‌در چنین شرایطی که وضعیت ورزشگاه مناسب نیست معمولا تیم‌های ضعیف‌تر برنده میدان می شوند و شرایط زمین ورزشگاه هم به این تیم چغر کمک کرد. به طور حتم اگر شرایط زمین بهتر بود ما در این بازی پیروز میدان می شدیم و این سه امتیاز به تیم ما می رسید.»


پیشکسوت فوتبال در مورد نوع بازی هر دو تیم عنوان کرد: «‌هر دو تیم به دنبال بازی مستقیم و دفع توپ بودند و در نیمه اول هم بازی بسیار بی هدف دنبال شد. فکر می کنم در این بازی حریف اصلی ایران زمین بازی بود و بازیکنان تیم ملی نتوانستند از پس زمین بربیایند. در این دیدار حق ایران به راحتی از دست رفت چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌توانست این بازی را یک روز دیرتر برگزار کند تا بازی خوبی از هر دو تیم شاهد باشیم اما آنها تنها به دنبال برگزاری مسابقه بودند و کیفیت بازی برایشان مهم نبود.»


قاسم‌پور در ادامه عنوان کرد: «به هر حال این بازی به ضرر ایران تمام شد و سوریه برگ برنده اش در این بازی زمین ورزشگاه بود که توانست به خوبی از آن استفاده کند. به نظرم با این شرایط زمین ملی‌پوشان خوب بازی کردند و در این بازی گل نخورند.»


پیشکسوت فوتبال همچنین در مورد تعویض‌های کی‌روش گفت: «هر مربی وقتی بازیکنی را تعویض می‌کند دو هدف پیش رو دارد، یا به دنبال بازی تهاجمی یا دفاعی است تا به نتیجه دلخواهش برسد، تعویض‌های کی‌روش هم در این بازی خوب بود البته بازیکنان نیمکت‌نشین و داخل زمین تفاوت زیادی باهم نداشتند و به نظرم شرایط زمین ورزشگاه به گونه‌ای بود که هیچ بازیکنی نمی‌توانست گل بزند.»


وی تاکید کرد: «این تعویض‌ها نشان می‌داد که ما می‌خواهیم ببریم، منتها در نیمه دوم سوریه خط دفاعی‌اش را عقب کشید و بازی را در آن نقطه متمرکز کرد و توپ‌های ما را دفع می‌کرد.در کل شرایط بازی خیلی سخت بود و دلیل عمده آن هم وضعیت زمین بود که شاگردان کی روش نتوانستند مانند همیشه بازی کنند.»


قاسم پور درباره شرایط تیم ملی در جدول رده بندی اظهار کرد: «در حال حاضر تیم ایران با یک امتیاز صدرنشین جدول است ولی این موقعیت شکننده است و نباید به آن امیدوار باشیم. هم اکنون تیم ملی برای صعود به جام جهانی 9 امتیاز نیاز دارد که به نظرم بازی بعدی ایران با قطر حساسیت خاص خودش را دارد این تیم به دنبال انتقام است و نباید آن را دست کم بگیریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته