دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1395 - 16:12

76 کارشناس امنیتی آمریکا: ترامپ باید توافق هسته‌ای را حفظ کند

76 کارشناس آمریکایی بر این باورند که دونالد ترامپ باید توافق هسته ای با ایران را حفظ کند.
کد خبر : 135124

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا یک هفته از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری آینده آمریکا می‌گذرد و ابهام‌ها درباره سیاست‌های او برای آینده آمریکا به ویژه در روابط خارجی بیشتر می‌شود. یکی از موضوعات اصلی در این میان توافق هسته‌ای ایران است.


ترامپ که در جریان تبلیغات انتخاباتی، توافق هسته‌ای را توافق بدی دانسته و گفته بود که برجام را پاره خواهد کرد، پس از انتخابات تلاش کرد از طریق مشاورانش کمی در مواضع خود تغییر ایحاد کند و اعلام کرد که برجام را تغییر خواهد داد.


با وجود این، نه ایران و نه هیچ یک از 5 طرف دیگر (روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و اتحادیه اروپا) که بیش از دو سال مذاکرات سخت را برای حصول به این توافق پشت سر گذاشته‌اند حاضر به پذیرش چنین مدعایی نیستند.


اتحادیه اروپا به روشنی با چنین موضعی مخالفت کرد و حالا 76 کارشناس امنیتی بر این امر تأکید کرده‌اند که ترامپ باید خصومت با توافق هسته‌ای ایران را کنار بگذارد.


به گزارش نیویورک تایمز، آنها گفته‌اند که رئیس‌جمهوری منتخب باید از برجام به عنوان ابزاری برای کاهش تنش‌ها با ایران استفاده کند.


گزارش امضا شده توسط کارشناسان که شامل مقامات اسبق از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه هستند تأکید می‌کند که توافق هسته‌ای با ایران باعث کاهش تهدید جنگ در خاورمیانه می‌شود.


این گزارش می‌افزاید که این توافق اثبات می‌کند روش دیپلماسی با ایران با وجود عدم اطمینانی که نسبت به صداقت ایران وجود دارد، ثمربخش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته