دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1395 - 12:52

نخستین مهمان خارجی دونالد ترامپ مشخص شد

مشاور ترامپ گفت: «دونالد ترامپ، انتظار دارد در اولین ملاقات خود در هفته جاری به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با یک رهبر خارجی، برای اطمینان دادن به شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن  و دیگر متحدان آسیایی خود نسبت به لفاظی‌هایی که در دوره تبلیغات انتخاباتی انجام داده است، تلاش کند.»
کد خبر : 135040

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز،‌ آبه، اشراف‌زاده سیاست‌مدار و نماینده با سابقه پارلمان ژاپن و ترامپ به عنوان فردی بدون سابقه سیاسی درباره موضوعات مختلف از جمله تجارت آزاد نظرات متفاوتی دارند.


اما این دو ممکن است بتوانند، زمانی که روز پنجشنبه در نیویورک ملاقات می‌کنند به نتایج بیشتری از جمله وعده‌هایی برای بازگرداندن کشورهایشان به موقعیتی جهانی و تمایل برای مقابله با چین که در حال گسترش ارتباط با روسیه است،‌ دست پیدا کنند.


تاکاشی کاکامی،‌ استاد دانشگاه تاکازاکی در توکیو می‌گوید: «نخست‌وزیر آبه و آقای ترامپ گرایش خوبی به هم خواهند داشت. هر دو آنها به تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات ناگهانی تمایل دارند و هر دو آنها به صورت عملی به دنبال آن هستند که منافع کشورهایشان در اولویت باشد.»


مشاور ترامپ می‌گوید که رئیس‌جمهوری منتخب مجددا نسبت به تعهد آمریکا به ژاپن و متحدان منطقه‌ای تأکید کرده است؛ این در حالی است که ترامپ در شعارهای انتخاباتی مناسبات با ژاپن و آینده روابط با این کشور را زیر سئوال برده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب