دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1395 - 11:30
رئیس دومین کنگره لیزر در اورولوژی عنوان کرد؛

عوارض استفاده نادرست از لیزر غیرقابل بازگشت است

رئیس دومین کنگره لیزر در اورولوژی استفاده صحیح و اصولی از لیزر در جراحی‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مهم‌ترین مساله در هنگام استفاده از لیزر، شعاع تابش اشعه است.
کد خبر : 134985

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا رزاقی در آستانه برگزاری دومین کنگره لیزر در اورولوژی، اظهار کرد: لیزر وسیله‌ای است که استفاده از آن می‌تواند بسیار مفید و در عین حال مضر باشد زیرا عوارض استفاده نادرست از این دستگاه، می‌تواند غیرقابل برگشت باشد.


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه باید روش‌های صحیح استفاده از لیزر به همه پزشکان آموزش داده شود، افزود: مهم‌ترین مساله در هنگام استفاده از لیزر، شعاع تابش اشعه است.


رزاقی با اشاره به عوارض اشعه لیزر در صورت استفاده نادرست و در فضایی نامناسب، عنوان کرد: ایمنی استفاده از لیزر می‌بایست حتما رعایت شود.


رئیس مرکز تحقیقات لیزر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مراقبت‌های لازم هنگام استفاده از لیزر در تشخیص و درمان بیماری‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: در هنگام جراحی با لیزر می‌بایست به گونه‌ای عمل شود که سایر قسمت‌های بدن را تحت الشعاع قرار ندهد. ضمن اینکه قدرت اشعه و شدت آن نیز باید حتما مورد توجه پزشک باشد و در نهایت فاصله هم رعایت شود.


رزاقی در ادامه با عنوان این مطلب که اولین خاصیت لیزر در گروه‌های جراحی برش است، گفت: استفاده از لیزر برای درمان بزرگی خوش خیم پروستات در بیماران، نتیجه بخش است. همچنین برای رفع تنگی‌ها، و سنگ‌های دستگاه ادراری و...نیز استفاده از لیزر، کاربرد خوبی دارد.


بر اساس این گزارش، دومین کنگره لیزر در اورولوژی روزهای ۱۸ تا ۱۹ آذر در سالن دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: اورولوژی لیزر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته