دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1395 - 11:15

یک نماینده مجلس: معلمان توان تعامل با دانش‌آموزان را از دست داده‌اند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: معلمان امروز به دلیل مشکلات اقتصادی دو یا حتی سه شغل دارند و توان روحی لازم برای درک و تعامل با دانش‌آموزان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر : 134961

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمود صادقی به مناسبت هفته «مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی» با انتقاد از افزایش اعتیاد در میان دانش‌آموزان طی سال‌های اخیر، گفت: دلایل گرایش نوجوان به اعتیاد را باید در حوزه موضوعات اجتماعی و تربیتی پیگیری کرد و البته ریشه‌یابی این دلایل نیازمند بررسی تمامی ابعاد پیرامونی است.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه مسائل فرهنگی، اخلاقی و مذهبی در گرایش دانش‌آموزان به اعتیاد دخیل هستند اما معتقدم این مسائل تنها بخشی از دلایل این گرایش را در برمی‌گیرند و باید از بُعد روانشناسی اجتماعی نیز به مساله نگاه کرد.


وی با تاکید براینکه متاسفانه رفتارهای مبتنی بر صبر، آرامش، طمأنینه در جامعه کاهش پیدا کرده و آستانه تحمل افراد پایین آمده است، اضافه کرد: دلیل کاهش آستانه تحمل جامعه را باید در مدیریت کلان کشور جست‌وجو کرد و حتی می‌توان گفت؛ نوع رفتارهای اجتماعی از سوی این مدیریت به جامعه تزریق می‌شود.


به اعتقاد صادقی، بی‌ثباتی، مسائل اجتماعی، مشکلات معیشتی و ترس از آینده‌ای غیرقابل پیش‌بینی سبب کاهش آستانه تحمل خانواده‌ها شده و همین مساله گرایش نوجوانان به هیجانات کاذب با مواد روانگردان و مخدر را به دنبال داشته است.


وی ادامه داد: در گذشته معلمان یک شغل داشته و مابقی وقت خود را با دانش‌آموزان خود می‌گذرانند اما معلمان امروز به دلیل مشکلات اقتصادی دو یا حتی سه شغل دارند و توان روحی لازم برای درک و تعامل با دانش‌آموزان خود را از دست داده‌اند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اگرچه رسانه‌های مجازی نیز می‌توانند موجب گرایش نسل جدید به رفتارهای مخاطره‌آمیز شوند، اما معتقدم ناکامی‌های طولانی مدت اقتصادی و اجتماعی خانواده‌ها، فاصله طبقاتی و تبعیض بیش از هر مسئله دیگری بر این موضوع تاثیرگذار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته