دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1394 - 11:41
ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با آنا:

پیشروی خاموش اسپیناس2 / شهردار منطقه مجوز را امضا کرده است

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: مشکلات سازه‌ای ساختمان اسپیناس 2 هنوز رفع نشده و با مجوز شهردار منطقه 2 ساخت این ساختمان ادامه دارد.
کد خبر : 13495

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص ساخت هتل اسپیناس 2 و تذکری که سال گذشته در خصوص وضعیت این ساختمان در صحن علنی شورای شهر تهران داده بود، گفت: تذکر ما از طریق رئیس شورای شهر تهران به شهردار تهران اعلام شده است و منتظر پاسخ آقای قالیباف هستم.


وی افزود: مشکلات ساختمان اسپیناس 2 هنوز رفع نشده است و این موضوع را در جلسه‌ای خصوصی با شهردار منطقه نیز مطرح کرده‌ام که پذیرفته 300 متر در این ملک تخلف صورت گرفته است.


قناعتی تاکید کرد: ساخت استخر در پشت‌بام این ساختمان مهم‌ترین مشکل این سازه است که ما در کمیسیون عمران شورای شهر تهران به آن انتقاد داریم و حتی کمیسیون ماده 100 نیز به این موضوع ورود کرده و در حال بررسی آن است.


به گفته وی شهردار منطقه 2 مدعی است سه طبقه‌ای که در این سازه از سوی شورای شهر مورد انتقاد بوده رای دوم کمیسیون ماده 5 برای آن صادر شده که ما در شورا آن را ندیده‌ایم، به همین علت من درخواست کردم که این رای را برای ما ارسال کنند.


قناعتی گفت: در اصل سه طبقه در این ساختمان با امضای شهردار منطقه ساخته شده است که مورد تایید ما نیست و منتظر نظر کمیسیون ماده 5 برای تصمیم‌گیری در این خصوص هستم.


عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران بر این باور است که در پاسخ به تذکر من در خصوص اسپیناس 2 باید قبل از هر چیز نظر دوم کمیسیون ماده 5 در این باره را دید و قرار است که شهردار تهران آن را به پیوست برای من ارسال کند.


وی گفت: متاسفانه با وجود تذکر شورا نسبت به غیرقانونی بودن، اجرای این پروژه به هیچ وجه متوقف نشده و با وجود مشکلات مطرح شده هنوز در حال پیشروری است.


به گزارش آنا، در محدوده میدان بهرود سعادت‌آباد درست در ارتفاعات 1800 متری در حالی ساخت‌ و ساز ساختمانی 19 طبقه در مراحل پایانی کار قرار دارد که پای این پروژه به شورای شهر تهران کشیده شد تا سندی دیگر از اقدامات غیرقانونی در ساخت‌ و سازهای شهر تهران باشد. در حالی که در ابتدای امر فقط یک بازدید معمولی از پروژه ساخت هتل بهرود یا اسپیناس 2 در منطقه سعادت‌آباد در دستور کار عضو کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل بود، اشتباه سازندگان در نصب شناسنامه ساختمان و حساسیت یک عضو شورای شهر به مغایرت موجود در شناسنامه، پرده از این مساله در عملکرد شهرداری منطقه 2 در خصوص صدور مجوز ساخت غیرقانونی پنج طبقه 1300 متری از این هتل برداشت.



انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر تهران
ارسال نظر
قالیشویی ادیب