دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1395 - 12:27

بشار جعفری: داعش تویوتاهای خود را از عربستان خریده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد روز گذشته (سه‌شنبه) ریاض را حامی تروریست‌ها در عراق و سوریه خواند.
کد خبر : 134942

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری در بیانیه‌ای که در جریان رایزنی درباره پیش‌نویس قطعنامه وضعیت حقوق بشر در سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرائت کرد، گفت: «آیا نظام سعودی آماده و مهیای اجرای بندهای مطرح شده در پیش‌نویس قطعنامه ضد سوری است؟ این در حالی است که خود متهم به نقض مداوم حقوق بشر در عربستان است. »


جعفری افزود: «دخالت‌های آل‌سعود و آل‌ثانی و حمایتشان از گروه‌های تروریستی بر همگان روشن و مبرهن است. مدارک ویکی‌لیکس، اظهارات هیلاری کلینتون نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و جو بایدن معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و همچنین گزارش شرکت تویوتا بیانگر حمایت و تامین مالی دو نظام عربستان و قطر از تروریست‌ها در سوریه است.»


بشار جعفری گفت: «هیلاری کلینتون و جو بایدن اعتراف کردند که نظام سعودی و قطر از تروریست‌های سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند.»


وی افزود: «دولت سوریه و روسیه هزاران تصویر ماهواره‌ای مربوط به خودروهای داعش در سوریه و عراق برای شرکت تویوتا فرستادند که این شرکت با صدور گزارشی فروش این خودروها به عربستان و قطر را تأیید کرد.»


نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: «گزارش شرکت تویوتا نشان می‌دهد این شرکت 60 هزار خودرو به عربستان، قطر، امارات و اردن فروخته است که این خودروها در حال حاضر در اختیار داعش است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته